Onderwerp: Als je fondant scheurt
Misschien een domme vraag maar kan je je fondant nog gebruiken als je hem al over een afgesmeerde taart hebt gelegd en die scheurt? Of is die dan onbruikbaar, er zit dan toch wel wat botercrème op.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Als je fondant scheurt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Misschien een domme vraag maar kan je je fondant nog gebruiken als je hem al over een afgesmeerde taart hebt gelegd en die scheurt? Of is die dan onbruikbaar, er zit dan toch wel wat botercrème op.
als er botercrème op zit, is het niet echt aangeraden om die opnieuw te kneden en uit te rollen, als dat is wat je bedoelt...
afhankelijk van hoe groot de scheur is, kan je die proberen weg te smootheren en wrijven (eventueel met wat crisco), en natuurlijk decoraties gebruiken om het te verbergen.
Maar als er bc of ganache op mijn fondant of marsepein zit, dan gebruik ik die achteraf niet opnieuw, dan wordt het restje opeten (de familie hier helpt dan wel mee )
als er niet teveel botercreme op zit kan je dat voorzichtig afvegen met een keukenpapiertje en dan goed opnieuw doorkneden. Als er veel op zit zou ik het niet meer gebruiken
Of de stukjes met botercreme erop eruitsnijden en de rest opnieuw gebruiken...........je hoeft dan echt niet de hele lap weg te gooien.
Als je de fondant opnieuw iutrolt en gebruikt voor dezelfde taart kan dat prima.
Oke ga ik proberen bij mn volgende taart, misschien dat ie dan niet scheurt (hoop ik ). Nu heb ik de scheuren zoveel mogelijk bedekt en weg gepoetst met crisco maar je blijft het toch zien. en om nou een lap zomaar weg te gooien vind ik zonde
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Als je fondant scheurt