1

Onderwerp: Marsepein kleuren met de Quigg

Een vraagje van een beginneling :

Ik zou graag marsepein kleuren om een paarse kleur te verkrijgen en hiermee de taart bekleden.
Nu las ik ergens op dit forum dat dit kon met de hand of met de keukenmachine.

Met de hand is het toch niet zo eenvoudig vind ik, (heb niet zo heel veel kracht in mijn handen) maar ik zou ook niet graag mijn nieuwe keukenmachine verprutsen .... heb zo ne Quigg van de Aldi.

Iemand hier ervaring mee ? en indien dit kan wat gebruik je dan de menger of de haak ?

Alvast bedankt

2

Re: Marsepein kleuren met de Quigg

ik kleur met de hand, maar ik meen te herinneren dat er hier op het forum ook mensen zijn die met hun broodbakmachine de kleur erdoor kneden. Met je quig weet ik het niet.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Als je een pastamachine hebt kun je die ook gebruiken!

heb inmiddels met de hand gekleurd. het is paars maar niet zo diep paars als ik gewenst had maar ik ben gestopt met kleur toevoegen, had schrik alles te verpesten  ... het is zo moeilijk om de juiste verhoudingen te vinden een beetje meer blauw of een beetje meer rood ?  heb bij een klein stukje verder gedaan om versieringen mee te maken maar het is inmiddels al taupe-grijs ?!?!
Iemand tips ???
Een pasta machine heb ik spijtig genoeg nietkmaar ik kan mij wel voorstellen dat het mengen daarin kan lukken

5

Misschien een tip voor je,
als je de voorgekleurde fondant bv. blauw neemt (de donkere) en daardoor een stuk rood dan krijg je een prachtig paars.
Het probleem is met wit om die te kleuren naar een donkere tint, bijna niet te doen.De voorgekleurde zijn al donker.
In principe als je de kleur te donker vind kun je die weer lichter maken door er wit door te mengen.
En begin om het uit te proberen met kleine gedeelten die je eerst weegt en opschrijft dus bv. 50 gram blauw en 50 gram rood.
Als dit bevalt en je hebt 500 gram hiervan nodig dan doe je deze hoeveelheid x 5.Dan blijft de kleur zoals je die wilt.
Misschien heb je er wat aan.
Veel succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

oh dankjewel, had hier nochtans blauw en rood liggen ...... stom dat ik daar niet aan gedacht heb !!!
Daarom is dit forum nu zo tof !!!!! waar je zelf niet aan denkt daar denkt iemand anders wel aan ... :  :rolleyes:  :Y

7

Omdat ik ook niet zo heel kracht in de handen heb wil ik nog wel eens 2 kleuren bij elkaar doen en dan telkens met de roller erover en weer opvouwen, opnieuw uitrollen en weer vouwen, net zolang tot alles mooi gekleurd is.

Christine.

keukentje schreef:

Omdat ik ook niet zo heel kracht in de handen heb wil ik nog wel eens 2 kleuren bij elkaar doen en dan telkens met de roller erover en weer opvouwen, opnieuw uitrollen en weer vouwen, net zolang tot alles mooi gekleurd is.

dat zelfde doe je dus eigenlijk ook met de pastamachine, dan draai je het er gewoon doorheen zonder veel kracht te gebruiken :Y