1

Onderwerp: rozen zijkant taart help#$%@!!!!!!!

Hi ladies!!
Al een paar keer probeer ik dus rozen (fondant) aan de zijkant van een fondant vast te maken, dus om zogezegd een rozenwaterval te maken, maar het wil me maar niet lukken, hebben jullie tips voor mij???
please??

alvast bedankt
een hopeloze rozenaanbidster

2

Re: rozen zijkant taart help#$%@!!!!!!!

Gebruik een beetje tylose lijm en begin van onderaf, zodat de rozen op elkaar kunnen steunen. Evt. loshangende rozen ondersteun je met een stukje spons totdat de lijm droog is.

Evt. kun je ook cocktailprikkers onderin de roos steken en die vervolgens in de taart prikken. Als je rozen al niet te hard zijn natuurlijk...

3

Volgens mij moet je zware dingen, zoals roosjes, met tylose opplakken. Maar ervaring heb ik er ook niet mee hoor.

Tieneke

4

Wanneer je een rozenwaterval gaat maken, begin je idd van onderen en stapelt naar boven toe. Vastlijmen met Royal Icing.
(Grote stukken met Royal Icing vastzetten, kleine objectjes kunnen met tylose-lijm of water.....Ondersteunen (afhankelijk van grootte en positie) met schuimrubber of prikker/knopspeld).

Hoop dat je er iets aan hebt!  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

dames!!!!! wat een goede tips allemaal, ik ga dit weekend aan de slag ermee, kan niet wachten, ik zal inderdaad onderin beginnen! ik heb er goede vertrouwen in!!!!

nogmaals grote dank!!

6

Het mooiste is het wel om de rozen op draad te maken, dan kun je die met behulp van 'flowerpics' (http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -2826.html) in je taart kunt steken, dan weet je zeker dat ze veel beter blijven zitten.

Met tylose lijm lukt het wellicht ook, maar dat heeft best risico's zeker als de taart nog vervoert moet worden.  Ik zou je net als Annelies (als je niet voor bloemen op ijzerdraad gaat kiezen) liever willen aanraden om royal icing te nemen. In een stevige consistentie heeft dat een hogere plakkracht dan tylose lijm

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!