1

Onderwerp: slechte lichting fondant/ Icing van de Sligro

Beste allemaal, mijn Buuf en ik hebben van de week nieuwe fondant gehaald bij de sligro.
Bij het openmaken van de emmer stonk het heel erg naar vet.
Bovendien is er niet mee te werken. De fondant scheurde al als hij de taart rook waar hij op moest.
Nee zonder dollen, zodra hij op de taart lag scheurde hij op de randen.
Buuf heeft 16x een taart geprobeerd te bekleden, over geduld gesproken!  O-)
Hij bleef scheuren, daarna een ander datum gepakt omdat ik me kon herinneren dat fondant wel een te vers kan zijn, maar dat pakte ook niet goed uit, bleef ook scheuren.
Het gaat om (de stinkende, vieze smaak en scheurende) Uitrolfondant / Icing  van Maison Niels de Veye van de Sligro met THT 12-12-2012 lot 11502 en de alleen scheurende van 29-9-2012.

Wie heeft dezelfde ervaring?

Ik heb al gebeld en mijn klacht werd serieus genomen en men ging de fondant testen. De fondant konden we of omruilen of geld voor terug krijgen. prima service dus!

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: slechte lichting fondant/ Icing van de Sligro

Helemaal niemand????

Liefs,   Ricky

3

Ik heb wel een emmertje gekocht maar ik had er geen problemen me. Ik ga morgen kijken of het van dezelfde lot komt.
Ik had trouwens een wondermold bekleed en morgen ga ik een rond 20 cm taartje bekleden. Ik laat het weten.

Ik vond het trouwens erg stinken in de emmer maar toen ik ermee bezig was helemaal niet meer. En ik vond hem lekker(maar smaken verschillen)

Groetjes Puck

4

Hier geen problemen tegengekomen wat betreft geur en scheuren. Maar al de emmertjes die ik nu heb zijn THT 3-11-2012. Hopelijk is het inderdaad gewoon foutje en hebben ze niets veranderd. Ben benieuwd of je terugkoppeling krijgt.

5

vanessa1982 schreef:

Hier geen problemen tegengekomen wat betreft geur en scheuren. Maar al de emmertjes die ik nu heb zijn THT 3-11-2012. Hopelijk is het inderdaad gewoon foutje en hebben ze niets veranderd. Ben benieuwd of je terugkoppeling krijgt.

Als jij van THT 3-11-2012 hebt en geen problemen ondervindt dan zullen ze waarschijnlijk niet iets veranderd hebben. Om dat die van ons van september en december is. Maar vreemd is het wel. Er valt gewoon niet mee te werken, als je er naar kijkt dan scheurt hij al. Buuf begon al te twijfelen aan zich zelf en vroeg of ik wilde meekijken. Bij het op de taart leggen begonnen de scheuren direct! Hij was niet te zwaar, niet te dik maar net als anders.

Vrijdag gaan we ze terugbrengen en kijken of ze die van 3-11 hebben.
Ik heb ze gevraagd terugkoppeling te geven en ben ook heel benieuwd. Ze hebben het wel beloofd.

Het klopt idd dat als je er mee werkt de stank ofwel weggaat danwel je er aan gewend raakt.  ;) Maar de smaakt blijft vettig en het is net of er marshmellows smaak aan toegevoegd is.... hij is ook veel zoeter.

Liefs,   Ricky

6

Ik heb emmers van dezelfde lot en houdbaarheid. Ik ga zo bekleden dus ik kom er weer op terug haha

Groetjes Puck

7

Prinses013 schreef:

Ik heb emmers van dezelfde lot en houdbaarheid. Ik ga zo bekleden dus ik kom er weer op terug haha

Ik ben heel benieuwd!

Liefs,   Ricky

8

Ik heb die ook van 12-12 en bij mij scheurde hij dus ook verschrikkelijk. Dacht al dat ik gek aan het worden was. :s

9 Laatst bewerkt door Ricky (11-01-2012 14:35)

angelz schreef:

Ik heb die ook van 12-12 en bij mij scheurde hij dus ook verschrikkelijk. Dacht al dat ik gek aan het worden was. :s

Klacht indienen en dan kun je 'm omruilen of je geld terugkrijgen.
Je kan het hoofdkantoor in Veghel bellen en dan vragen naar de Kwaliteitscontrole.

Stonk hij ook?

Liefs,   Ricky

10 Laatst bewerkt door angelz (11-01-2012 17:54)

Ricky schreef:

Stonk hij ook?

Naar mijn  idee stonk hij niet.
Maar of ik 'm ga omruilen.... Heb nog een paar opdrachten staan v/h weekend en heb geen zin om weer heen en weer te rijden. Ik meng 'm wel met marsepein. Kijken of 'ie dan beter werkt.

11

angelz schreef:
Ricky schreef:

Stonk hij ook?

Maar of ik 'm ga omruilen.... Heb nog een paar opdrachten staan v/h weekend en heb geen zin om weer heen en weer te rijden. Ik meng 'm wel met marsepein. Kijken of 'ie dan beter werkt.

Ik zou het toch wel even melden. Dan weten zij dat er meerdere personen met deze klachten zijn (wellicht dat jullie zo ook in verschillende filialen gekochtn hebben?) en het dus wellicht productiefout is. Je kunt dan altijd nog aangeven dat je hem gewoon gaat proberen te gebruiken in combi met marsepein.

12

vanessa1982 schreef:
angelz schreef:
Ricky schreef:

Stonk hij ook?

Ik zou het toch wel even melden. Dan weten zij dat er meerdere personen met deze klachten zijn (wellicht dat jullie zo ook in verschillende filialen gekochtn hebben?) en het dus wellicht productiefout is. Je kunt dan altijd nog aangeven dat je hem gewoon gaat proberen te gebruiken in combi met marsepein.

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Liefs,   Ricky

13

angelz schreef:
Ricky schreef:

Stonk hij ook?

Wij hadden ook "hoge"nood, maar konden er niet mee werken.
Hebben toen de fondant bij Bouwhuis besteld. Binnen 2 dage in huis en is qua smaak net zo lekker als van de Sligro maar......
werkt 100.000 x beter! Fondant en ik zijn nu zelfs beste vrienden! Terwijl we voor heen een haat/liefde verhouding hadden. Ik boetseerde er wel graag mee maar bekleden deed Buuf. Nou nu kan ik zelfs bekleden met fondant!  :shh:

Liefs,   Ricky

14

Ik had er niet heel veel problemen mee. Ik had hem erg dun uitgerold en toen ging hij een beetje scheuren, maar niet op randen ofzo.

Groetjes Puck