1

Onderwerp: Afwerken op locatie

Voor a.s. maandag ga ik een bruidstaart maken. Plannen zijn een beetje gewijzigd; het moeten ronde taarten worden. De laatste plannen waren harten.
Nu wil ik ze twee aan twee stapelen en dat op de locatie in elkaar zetten. Wat ik me dan afvraag of jullie dan de rand met parels of wat je er ook op zet dan daar maakt en erop doet. Ik wilde dat wel doen aangezien ik anders bang met dat de parelrand niet mooi blijft met het stapelen. En ook is me gezegd dat ik er een pin helemaal doorheen moet zetten.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen.....

2

Re: Afwerken op locatie

Ik zou inderdaad de parelrand pas op locatie, na het stapelen aanbrengen. Ik heb dat weleens gedaan op locatie, nadeel is je weet niet waar je komt te staan. Ik stond achter een  bar in het halfdonker met heel weinig ruimte.
Aan de andere kant, 2 hoog zou ik nog wel thuis durven stapelen en dan vervoeren. Hoger dan 2 zou ik niet doen. Neem desnoods iemand mee, die de taart vast kan houden....

Een pin er helemaal doorheen??? Misscien tegen het verschuiven van de lagen? Ik gebruik alleen dowels in de lagen waar nog iets bovenop komt, tegen het inzakken van de onderste taart door het gewicht van de volgende.

3

2 hoog zou ik idd lekker thuis stapelen, Patricia en ik hadden laatst echt geen tijd om daar nog rustig door te gaan... we zouden 4 uur de tijd hebben ja.... tussen de gasten  :s

Je hoeft geen pin door 2 hoog te doen hoor, gewoon dowels !

4

Ok dus geen pin? Nu ik het bedenk zal dat wel tegen het verschuiven zijn met vervoeren. Het wordt een stapel van 4, 25, 20, 15 en 10. Dan ga ik 2 stapels maken en dan daar op elkaar zetten. Hoef ik maar een rand af te werken daar.
Pfff, vind het zo spannend en ben zo bang dat ik niet genoeg heb, het moet voor 40 personen zijn. Misschien dat ik er nog een apart taartje bijbak, voor de zekerheid...of zou dat niet nodig zijn?

5

Als je goed dowels gebruikt en de taarten op elkaar plakt met icing kan je heel goed 4 hoog vervoeren. Je hoeft er dan ook geen pin  in te zetten.
Als je 2x2 wilt vervoeren zou ik de parels er wel op locatie opzetten want anders krijg je dat nooit netjes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties