1

Onderwerp: wie heeft er tips, masepein niet uit te rollen.

Hallo Allemaal,

Ik ben ook net begonnen met taarten maken en heb er inmiddels al 4 gemaakt! Erg leuk om te doen.
Alleen vandaag had ik een probleem en ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik heb roze masepein gekocht (gisteren) bij een taarten shop die wilde ik vandaag uitrollen om de taart mee te bekleden.
Nu had ik crisco op de tafel gedaan (zoals altijd) en ben gaan rollen.
Het rollen ging al anders dan anders, het kleefde veel meer en de zijkanten werden heel snel heel dun.
En toen het optillen met deegroller om hem over de taart te leggen ging helemaal niet!!!! Het brak/scheurde en plakte als een gek aan de tafel vast.
Nou alles maar weer op een hoop opnieuw kneden en toen maar met poedersuiker op de tafel, maar helaas het ging weer mis.
De marsepein voelt ook erg nattig en zacht aan?????? geen idee wat er mis is en wat ik eraan kan doen.
Ik ben nog maar een beginner en dit heb ik nog niet aan de hand gehad, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de taart alsnog wel afgemaakt maar dan met een ander stuk marsepein.
Maar ik baalde wel als een stekker.
Iemand tips of ideen?

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: wie heeft er tips, masepein niet uit te rollen.

Zo te lezen is de verhouding niet helemaal prettig meer.
Ik zou er wat extra (gezeefde) poedersuiker aan toe voegen/doorheen kneden, zodat het niet meer plakt.

Misschien is het ook een ideetje om, als je de marsepein hebt uitgerold op b.v. een Ikea burolegger (zo'n grote) de mat mèt de marsepein op te pakken en dit over de taart te leggen. Daarna de mat voorzichtig verwijderen....

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Misschien was deze marspein van een ander merk dan je gewend bent? Ook daar kan namelijk best verschil in zitten  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Hallo Dames,

inderdaad ik ga het eens proberen met poedersuiker erdoorheen.
En ik las gisteren idd hier op het forum van die ikea mat en die ga ik van de week meteen aanschaffen!
Klinkt zo handig, uitrollen en dan met mat en al over de taart dat klinkt wel handig!
Thanks voor de tips ik ga er meteen (nou ja volgende week dan) mee aan de slag!
Bedankt!!!!!