1

Onderwerp: wat te gebruiken inplaats draaiplateau?

Geen idee of ik het in de goede rubriek zet!.
Maar stel de vraag hier toch maar even  :P

Iemand misschien een idee wat ik kan gebruiken inplaats van een draaiplateau??..

Alvast bedankt!

2

Re: wat te gebruiken inplaats draaiplateau?

eh....waarom zou je een draaiplateau willen vervangen door iets anders?
Misschien heb je de balkjes met wieltjes van een oud scrabble bord....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Een draaiplateau is niet zo heel duur (bijv. die van de ikea) en is leuk voor heel veel andere dingen zoals hapjes bij bezoek. Dus op zich kan aanschaffen geen kwaad.

Maar aan de andere kant moet ik zeggen dat ik het ook prima zonder heb gered. Meestal door de taart op een bord bovenop een laag (breed genoeg) bakje te zetten. Dat draait niet om een centrum heen maar je kan de taart wel makkelijker draaien tijdens het versieren.

4

Heb je een draaiding in je magnetron ? Dat ding waar het glazen bord op staat, die gebruik ik wel eens als mijn andere in gebruik is.

Christine.

5

Ik zet mijn kleinerentaartjes weleens op een pot crisco. Kun je er ook goed bij, min of meer draaien (schuiven). Maar een draaiplateau (ik vind die van Ikea te groot) werkt wel fijner, zeker als je het ook nog schuin kunt zetten (PME).

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

:) bedankt voor de reacties en de tips!!

wat ik ook wel eens doe (als ik geen zin heb het draaiplateau uit de kast te pakken, want het is echt heel erg handig hoor  ;)  )
is een taartje op een placemat zetten, dan kan je het toch redelijk makkelijk omdraaien door aan de hoekjes van de placemat te draaien...

I never met a calorie I didn't like....

Dat is inderdaad ook nog eens een idee  ;)

9

Ik zet de taart ook wel eens op een omgekeerde bakpan (zelfde formaat als waar het biscuit in gebakken is). Precies groot genoeg en makkelijker met bekleden :)