1

Onderwerp: [SPOED] Kun je afsmeren met Mascapone/Jam?

Heb heel dringen een vraag, ben bezig met 48 cupcakes en de ene helft doe ik met amaretto botercreme vullen hiermee smeer ik ook de cupcake af en doe een marsepein dekseltje op en de andere helft doe ik met Mascapone met Jam mix vullen, kan ik hier ook mee afsmeren of liever alleen met de frambozen jam en dan marsepein erop !!

Hoop dat iemand me snel kan helpen, ga nu beginnen aan de botercreme ...

Liefs Ivy

2

Re: [SPOED] Kun je afsmeren met Mascapone/Jam?

Mascarpone is een room(kaas)soort, dus het lijkt me te vochtig voor je marsepein (net als slagroom). Lijkt mij dat je wel kunt vullen ermee, maar niet onder je marsepein gebruiken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Mascarpone bevat 80% vet. Dus net hetzelfde als boter. Volgens mij moet dat wel kunnen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

En met jam moet dan wel lukken om af te smeren ?

Heb ze net gevuld en doe de kapjes erop en dan moet ik een beslissing maken ohhhh had dit ook veel eerder moeten uitzoeken ;(

5

Volgens mij is het juist een aanrader om met jam af te smeren  :rolleyes:

Maar ik weet het niet zeker, ben ook een beginner

6

ja hoor, jam beetje verwarmen in de magnetron zodat die makkelijker te smeren is en evt. de vruchtjes eruit zeven.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik heb cc gemaakt en afgesmeerd met jam en daar weer een marsepeinen dekseltje erop, Ging prima!

8

Mirjam5 schreef:

Mascarpone bevat 80% vet. Dus net hetzelfde als boter. Volgens mij moet dat wel kunnen.

Eh nee. T is kaas, das een hele andere samenstelling, das t zelfde als beweren dat mensen en cola hetzelfde zijn want t is allebei 99% water.

9

Ik weet dat ik ondertussen veel te laat ben om je tehelpen maar wil dit toch nog meegeven.

Ik ben ook nog maar een beginner en heb nog maar 2 taarten gemaakt maar dit weekend probeerde ik reeds eentje met mascarpone en het is perfect gelukt, gebruikte dit ook om m'n taart af te smeren en m'n marsepein bleef mooi, smelte dus niet.

Dus als je het mij vraagt is dit geen enkel probleem.

Zeker eens proberen! ;)

10

Top voor je reactie, maakt niet uit dat het te laat is. Ik heb toen niet met je jam afgesmeerd maar ga dat zeker wel de volgende keer doen !!

11

Heel graag gedaan ;)