1

Onderwerp: Deeg kleuren met cacaoboter ?

Ik ga voor mijn verjaardag ook wat cupcakes maken, leek me leuk om de cupcakes rood te maken en te versieren met kerst-groene fondant en witte sneeuwvlokjes van suiker.

Is het mogelijk om het deeg met cacaoboter te kleuren?
Er staat op: 'voor het kleuren van chocolade, suikermassa, marsepein, boter, margarine en koude gelatine)

Re: Deeg kleuren met cacaoboter ?

Als dat er staat moet het toch kunnen? gewoon proberen ik zou als ik jou was een proefcupcake maken of een klein beetje beslag pakken en dan even proberen, je kan ook gewoon een proeflading maken van 12 cupcakes :Y

'' Make cakes, no war'' ♥

3

dan zal het wel kunnen ja. Maar nu ben ik nieuwsgierig wat dat dan voor spul is. Cacaoboter is nl gewoon wit vet..............

If life gives you lemons, make lemoncurd.

is het niet gewoon choba?  chocoladeboter

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

is het niet gewoon choba?  chocoladeboter

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Heb het geprobeerd, het waren wel oranje ipv rode cupcakes want had wat teveel deeg, ach het ziet er wel leuk uit  :) Het is trouwens echt cacaoboter (rood in dit geval). Is te koop in een plaatselijke winkel. Ik zou er een foto van trekken maar aangezien het zakje op is, heb ik het weggesmeten. Is wel duur spul.. het zakje waar het in zat was 5cm lang en een 3tal cm breed.. Het koste €1.70
Oja, het zag er eerder uit als een soort van dik poeder..

7

hmmm..... misschien ongezuiverd of zo....... Cacao schijnt wel iets roods in zich te hebben. (B.v. bij de oorspronkelijke red velvet cake) Ben wel nieuwsgierig nu!! Waar had je het gekocht?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

De kleur zal niet het probleem zijn, de vraag is of het zich ook gedraagt/smaakt als echte boter/margarine. Het lijkt me veiliger om het deeg te maken zoals je normaal doet en dan een lepel cacaopoeder toe te voegen.