1

Onderwerp: 3D taarten dilemma's

Ik hou van uitdagingen, en zeg nou zelf, 3D taarten zijn echte uitdagingen.
Maar elke keer zit ik weer te stoeien, te passen en meten als ik de 3D taart moet maken.
Het begint al met: wordt het cake of biscuit?
en dan: hoe groot moet ik hem dan bakken voor t aantal personen?
vervolgens: snij ik hem 2x door of 1x m.b.t. de vulling?

Met als gevolg dat ik vaak te laat begin (lees:nachtwerk). :s

Nu heb ik een 3D taartopdracht: een ouderwetse pc voor 30 personen. Wat adviseren jullie mij m.b.t. cake/biscuit, maat, doorsnijden?
Hellup!
Alvast bedankt! :)

groetjes Jill

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

2

Re: 3D taarten dilemma's

hoe wil je hem maken, puur scherm met die toeter erachter? of ook een voet eronder?

incl voet: voet rond 20 (10personen)
scherm vierkant 20x20(16personen)
toeter rond 15cm (6personen) of 17.5/18cm omdat je de bolling moet snijden natuurlijk.

puur scherm met toeter:
scherm 25x20 (20 stukjes)
toeter 20cm rond (10stukjes) die je ook een beetje bijschaafd. evt een blanda 12 er nog achter of een ronde 10/15cm.
????

geen idee hoor, zeg ook maar wat :+

verder geen ervaringen met 3d. maar denkend aan dat het op de 'zijkant' staat, zou ik eerder cake kiezen. en dan 1x doorsnijden omdat cake toch al machtiger is. of wel 2x maar die 2e laag dan simpel lekkere jam ertussen.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881 dit is een fijn recept voor 3d cake is net even luchtiger dan gewone cake

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4

@marijetje: thanks voor dat recept. Ik weet niet of ik die aandurf. ziet er best ingewikkeld uit.  :|
werk jij ermee?

@rorico: ja met zo'n dikke toeter. Ik denk inderdaad met cake. als je 1 laag doet, doe je dan jam en vulling op elkaar? of alleen vulling?

www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

5

En anders is opa's cake van suuz ook een aanrader. Staat op haar weblog. Zal even de link opzoeken:

http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp … -results=7

Die heb ik voor de Colette workshop gebruikt en werkte perfect. :Y

6

@djehr: super, thanks! Die ziet er uit als goed te doen.  :Y
de colette workshop met de zgn bollen?

7

UmFuFu schreef:

@djehr: super, thanks! Die ziet er uit als goed te doen.  :Y
de colette workshop met de zgn bollen?

Is ook goed te doen en inderdaad die met de bollen :Y