1

Onderwerp: wat verkoopt de boerenbond of welkoop?

Ik lees hier en daar op het forum dat de boerenbond / welkoop ook bakspullen verkoopt. Verkopen ze alleen fondant en kleurstoffen of ook leuke bakspulletjes, zoals uitstekers, molds, gereedschappen etc.???

Bedankt vast voor het antwoord...als het de moeite waard is kan ik er eens een ritje aan wagen! :)

2

Re: wat verkoopt de boerenbond of welkoop?

He? Boerenbond en welkoop? Dat is toch voor tuingereedschap enzo?  :o

3

Hier niet super enorm veel, maar wel handig natuurlijk om de hoognodige dingen in de buurt te hebben.
Zo uit m´n hoofd, basissetje kleurstoffen wilton, zilver parels, crisco, ronde uitstekers, bloem en ster, taartzaag, soezievullingen, cupcake mix, biscuitmix, verschillende kleuren marsepein en fondant, spuitzakken, spuitmondjes, icing in een paar kleurtubes, smoother, cupcakepapiertjes. Echt de basisdingen, dus.
Geen molds of originele uitstekers of plungers.

Hier hebben ze dan ook nog penseeltjes en dust in zilver en goud.
Maar idd beperkt allemaal, ook in de kleuren fondant/marsepein: wit, zwart, bruin, geel, blauw, roze en groen en alleen verpakkingen van 250 gram. Ze zijn dan wel weer niet duur € 1,99 voor een pakje.

Ik heb er laatst van die dikke suikerparels gekocht voor door t cakebeslag.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Hier ook niet veel  :nooo  Marsepein en fondant van een merk dat ik niet ken, en waarschijnlijk ook niet ga leren kennen  :o

7 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (07-01-2012 12:49)

Esther68 schreef:

Hier ook niet veel  :nooo  Marsepein en fondant van een merk dat ik niet ken, en waarschijnlijk ook niet ga leren kennen  :o

Ik heb hier toevallig twee pakjes blauwe fondant liggen, 1 van funcakes en 1 van soezie (merk boerenbond)
Het zijn precies dezelfde kleuren en ze voelen en "werken" ook hetzelfde.
Volgens mij is het gewoon hetzelfde product in een andere verpakking.
Zoveel fabrikanten van fondant zullen er niet zijn denk ik.

8

Hier bij de Boerenbond hebben ze inderdaad wat hierboven beschreven wordt. Ik heb al een paar keer met het fondant gewerkt en ik vind het fijn werken, het smaakt ook nog eens prima.
Ik heb de biscuitmix ook geprobeerd maar die vond ik wat minder, rees een stuk minder dan die van funcakes.

9

we hebben ook boerenbond in onze buurt maar die verkopen echt NIKS wat taartspullen betreft....en komen ook niet in hun assortiment. Het verschilt per locatie denk ik...

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

10

Cupla schreef:

we hebben ook boerenbond in onze buurt maar die verkopen echt NIKS wat taartspullen betreft....en komen ook niet in hun assortiment. Het verschilt per locatie denk ik...

Als je de Boerenbond in Oud-Alblas bedoelt, dan moet je toch nog even goed kijken, want het staat als je binnen komt in het 2e schap rechts.
Ik kom ook uit Alblasserdam  ;)

11

:/  danielle je meent het....ik heb zelfs personeels daar gevraagd en die zeiden dat ze niet kennen

Nouja zeg wat vreemd....Ik zal volgende x goed kijken en was idd Oud Alblas

12 Laatst bewerkt door Cupla (08-01-2012 19:37)

1x was genoeg, knop bleef hangen

13

Hier in brabant hetzelfde assortiment. Ik heb ook diverse dingen geprobeerd van de boerenbond, idd dicht bij in geval van nood maar ik ben niet echt tevrede over de kwaliteit van de cupcake mix, hele vaste dingen en ik vond ze ook niet zo lekker en het fondant had ik ook geprobeerd maar dat vind ik aan de zachte kant, ik gebruik persoonlijk liever de funcakes fondant en dus dan wat verder rijden.

14

Cupla ze liepen ook wel een week achter bij de landelijke introductie van boerenbond en tja het zijn niet allemaal lichten daar ;-)

15

Hier niet super enorm veel, maar wel handig natuurlijk om de hoognodige dingen in de buurt te hebben.
Zo uit m´n hoofd, basissetje kleurstoffen wilton, zilver parels, crisco, ronde uitstekers, bloem en ster, taartzaag, soezievullingen, cupcake mix, biscuitmix, verschillende kleuren marsepein en fondant, spuitzakken, spuitmondjes, icing in een paar kleurtubes, smoother, cupcakepapiertjes. Echt de basisdingen, dus.
Geen molds of originele uitstekers of plungers.

Ongeveer hetzelfde assortiment bij de Welkoop in Houten  :Y

16

@ danielle hahahah ja dat is idd zo....Ahja weet ik het in elk geval voor nood haha....Ga liever naar Ridderkerk bij Taart en Decoratie...En anders altijd nog Makro in Dordrecht of Barendrecht

17

@Cupla, de eerste die je noemde is ook mijn favoriet, meestal bestel ik online en haal ik het af weet ik zeker dat ik niet voor niets ga.
Of anders Makro idd.
Maar als ik toevallig bij de boerenbond ben voor 't konijn en ik heb wat nodig dan neem ik dat meteen mee. Hun fondant heb gewoon een keer geprobeerd, genoeg vrijwilligers om me er van af te helpen als het niets mocht zijn, maar dat was prima (dus pech voor de vrijwilligers).