1 Laatst bewerkt door anneke79 (06-01-2012 20:07)

Onderwerp: mario /paddestoel cakepops???

Wie heeft er al een keer paddestoel cakepops gemaakt. kwam ze tegen op internet, maar ik vraag me af of het in 1 gemaakt is, dus smal 'stammetje' en bol dakje er op of dat het dakje van marsepein is.
Er vanuit gegaan dat het in 1 is, doe je ze dan eerst in t geheel door de chocolade of candymelts (is dat lekker?) en daarna een dakje van marsepein er op?

alvast bedankt voor het mee denken

http://farm6.static.flickr.com/5310/5673724122_5e96769253.jpg

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: mario /paddestoel cakepops???

Misschien moet je er even een plaatje van laten zien ;)

Maar ik zou ze helemaal van cake maken en dan de oude manier om ze in model te brengen. Eeerst de onderkant dippen en dan de bovenkant.
Of eerst helemaal in de witte chocola en daarna de rode bovenkant er nog een lag overheen dippen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

bedoel je met oude manier zelf boetseren? ik doe niet anders (heb wel balletjes platen besteld, maar tot op heden zelf gevorm).

Maar de bovenkant is wel met candymelt? of zou het ook met marsepein gaan?

Kan je candymelt kleuren of moet je voorgekleurde kopen?

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

4

Ik zou voorgekleurde candymelts kopen. Je schijn chocola wel te kunnen kleuren , maar dan heb je andere kleurstof nodig dan die voor fondant.

Maar het kan ook met marsepein hoor. Ik maak wel vaker cakepops met alleen maar fondant erom heen, maar dat zijn dan wat grotere ballen. Ik zou hem dan gewoon in de witte chocola dopen in zijn geheel en daar marsepein rondje overheen leggen. Witte stippen erop met fondant of met chocola en klaar ben je.
Ik denk niet dat dat lelijk zou zijn.

En ik bedoelde idd dat je ze dan zelf moet boetseren ;)

Groetjes, Ilonka

5

Ik zie nu pas dat je het plaatje hebt toegevoegd, haha.

Maar ik denk dat deze bovenkanten met marsepein of fondant zijn gemaakt. Bij de stippen denk ik het zeker te zien.

Groetjes, Ilonka