1

Onderwerp: bruidstaart maken en afleveren

hoi allemaal,

ik denk erover om mijn eigen bruidstaart te gaan maken. Het lijkt me namelijk erg leuk om te doen. Nu kan ik een taart standaard van iemand lenen, maar het lijkt me eigenlijk leuker om een stapel taart te maken. Alleen hoe krijg ik die dan op de lokatie (ongeveer drie lagen)? Weten jullie of er ook taartdozen voor stapeltaarten bestaan?
Ik had zelf het idee om de taart van te voren te maken en per laag in te vriezen. de dag van te voren eruit halen, te stapelen en op de lokatie af te leveren. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? alle tips zijn welkom.

alvast bedankt!!!

groetjes daphne

2

Re: bruidstaart maken en afleveren

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen........zeker als je je eigen bruidstaart gaat maken heeft dat niet zoveel met bakken voor anderen te maken  ;)

3

Je kunt een drielaags taart in twee extra hoge taartdozen doen (je gebruikt dan de ene doos als 'deksel' op de andere doos). Zo kun je hem helemaal gestapeld en afgewerkt invriezen (moet je alleen iemand in de buurt van je huis of de trouwlocatie zoeken met een vrieskist of een vrieskast waar de planken uit kunnen). Als je hem dan de ochtend van te voren op locatie aflevert en hem daar in de koeling laat plaatsen kan hij daar rustig ontdooien.

Wel een uur of twee voor het aansnijden uit de koeling laten halen en (zonder doos) op tafel laten zetten, dan is hij mooi op kamertemperatuur als je hem gaat eten.

Ik heb er geen ervaring mee, hoor, maar je moet hem dan nog steeds toch de vorige avond al uit de vriezer halen thuis. Anders kan het toch zijn dat hij in het midden niet goed ontdooid is, als je hem pas die ochtend eruit haalt. Of bedoelde je dat ook?

5

Als je het over mijn antwoord had: ja, dat bedoelde ik ook. In zijn geheel de diepvries in, dan een dag voor de bruiloft eruit zodat hij rustig 24 uur kan ontdooien in de koelkast. Eventueel nog ingevroren vervoeren, dan blijft hij tijdens het vervoer mooi koel.

En dan een paar uurtjes voor het aansnijden uit de koeling halen en buiten de doos op kamertemperatuur laten komen en op laten drogen.

6

bedankt voor de tips!! ik ga eerst eens opzoek naar een geschikte vrieskist. Bij mijn vrieskast kunnen de lagen ertussen er niet uitgehaald worden :S, dus ik ga eens rond vragen bij wie dat wel kan, ga ook eerst maar eens vragen of ik de taart van de te voren kan afleveren.

groetjes daphne