1

Onderwerp: maakt banketbakkersroom de biscuit slap?

Een vriendin van mij komt normaal morgen een biscuitje maken/versieren voor haar nichtje dat 1 wordt. Ze wil er alleen banketbakkersroom in (buitenkant wordt ofwel botercreme ofwel botercreme met fondant). Nu vroeg ze zich af: als we morgen de hele taart al af maken, is dan tegen zondag de biscuit niet helemaal doordrongen van de banketbakkersroom, is dat dan nog lekker? Ik gebruik normaal botercreme, dus weet ik het niet.
Wat denken jullie? Of toch zondag pas vullen?

2

Re: maakt banketbakkersroom de biscuit slap?

zondag vullen
anders heb je een oude taart
of na het vullen in de vriezer zetten

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

spidygirl schreef:

zondag vullen
anders heb je een oude taart
of na het vullen in de vriezer zetten

Bedoel je dit dus specifiek voor de banketbakkersroom? Of voor alle taarten?

4

Als ik een taart maak voor zondag, dan vul ik die ook meestal op vrijdag, om dan daarna af te smeren en zaterdag te kunnen decoreren.

Ik smeer af met ganache, en dan wordt de binnenkant echt bijna hermetisch afgesloten zodat het biscuit en de vulling vers blijft. Het doet niks aan de smaak! Biscuit blijft lekker luchtig en ik heb nog geen probleem gehad met banketbakkersroom die erdoor zou dringen. Ik maak mijn banketbakkersroom wel altijd redelijk dik (dus niet waterachtig).
Met banketbakkersroom zet ik mijn taart wel in de koelkast om te bewaren  :Y

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com