1

Onderwerp: Toef ganache

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een ENORME ( :) )hoeveelheid pure chocolade gekregen. Meteen maar een deel verwerkt tot ganache (1 deel room op 1 deel chocolade) dus... Nu ben ik cc's aan het maken en dacht ik er aan dat ik er ook bij kon doen met een chocoladetoef, maar is opgeklopte ganache als toef niet ontzettend machtig? Of is het goed te eten.
Kortom, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes,

2

Re: Toef ganache

Lekker  :9

Het is idd best wel machtig, maar veel lekkerder dan een toef botercrème. En less is more, het hoeft geen gigantische torenhoge toef te zijn  ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik haal hem even omhoog...

Ik heb een zak witte chocoganache liggen in de koelkast.
Die is inmiddels knal hard geworden!

Nu wil ik er graag een toef van maken voor op cupcakes. Maar als ik er eenmaal een toef van heb gemaakt,en weer in koelkast stop,word mijn toef dan weer niet heel hard?

De ganache moet de vriezer in,heb hem volgende week pas nodig,hoe lang duurt het voor ik heb weer fatsoenlijk op kan mixen?

Ik hoop dat iemand antwoorden voor me heeft :)

4

je kan de ganache best weer wat opwarmen in de magnetron (zowel wanneer die uit de koelkast als wanneer die uit de vriezer komt), en dan opkloppen.
Opgeklopte ganache wordt weer wat stijver, maar niet keihard in de koelkast.

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Enorm bedankt voor je snelle antwoord!

Weet je ook misschien wat voor cc het lekkerste er bij smaakt?  O-)

6

Ik vind fruit cc's met witte chocolade heel erg lekker  :9
Bv. met frambozen of blauwe bessen.

7

Maar dat kan je toch niet mee bakken? Of bedoel je voor op de toef?

8

Dat kan je zeker wel meebakken!

Je moet maar eens zoeken naar receptjes voor fruitcupcakes.
Ik doe gewoon diepvriesfruit in mijn beslag maar dat kan ook met vers fruit.