1

Onderwerp: Kreukelende CC houders

Ik koop vaak van die leuke cc houdertjes van Wilton. maar in mijn muffinblik gaan ze altiijd kreukelen als ik ze erin zet. Je wilt niet weten hoe ze eruit zien als ze dan gebakken zijn.
Ik dacht het ligt aan het blik. Het zal wel zo zijn:  Wilton houders, Wilton blik... Maar helaas! Nu heb ik 3 blikken en in alle 3 kreuken ze. Ok de Wilton dus.
Help wat doe ik fout... want het zal ongetwijfeld aan mij liggen

2

Re: Kreukelende CC houders

Heb laatst de tip gelezen om de papiertjes in het blik (ongevuld) in de voorverwarmende oven te doen.........dan nemen ze hun oorspronkelijke vorm weer aan.

3

Voordat ik ze in het bakblik doe zet ik altijd een aantal in elkaar en vervolgens druk ik de zigzag zijkanten weer in elkaar, zodat ze hun vorm weer aannemen. Als ik ze dan in het bakblik doe passen ze perfect.

Hoop dat mijn uitleg beetje duidelijk is... :o

Zoete groetjes, Inti

4

De Tip van Karin09 werkt idd heel goed.

Als ik zelf papiertjes heb die net te breed uitvallen voor mijn ccbakblik zet ik hem heel even in de warme oven en dan zakken ze er vanzelf in

5

Nou Bedankt hoor!!

Was al begonnen met bakken... Gebruikte eerst de knal kleuren houders van Xenos... Passen precies. Maar heb het gelijk geprobeert met houders van Wilton in warme oven... En idd ze zakken mooi in het blik!!

Toch zou het veel moeite besparen als de houders iets kleiner werden of de blikken iets groter!! :Y

Bedankt voor jullie hulp. Scheelt een hoop houdertjes. Stonden al op de rand naar groot archief... :lol:

6

:thumb:

7

Ik heb mijn muffinblik ooit bij de lidl gekocht. Daar passen tot nu toe alle papiertjes zonder problemen in. Wel typisch dat Wilton het zelf dan zo nauw laat kijken........

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Mirjam5 schreef:

Ik heb mijn muffinblik ooit bij de lidl gekocht. Daar passen tot nu toe alle papiertjes zonder problemen in. Wel typisch dat Wilton het zelf dan zo nauw laat kijken........

Ik heb een wilton blik met zilveren wilton papiertjes...........en het gaat net, zeg maar.

Merk sinds kort dat mijn ronde uitsteker niet groot genoeg meer is, en de cc-mix hoger komt dan voorheen...........