1

Onderwerp: Even hoge cupcakes?

Hebben jullie tips om de papieren cupjes voor de cupcakes even vol te krijgen met beslag? Ik doe het nu met twee kleine lepeltjes maar sommige zitten dan voller dan de anderen en dan zie je dus verschil in hoogte als ze uit de oven komen... :grr:

Ik leg er wel altijd een broodplankje op zodat ze niet zo bol zijn maar ik zou ze graag mooi even hoog hebben als ze uit de oven komen :think:

I Heart Cake

2

Re: Even hoge cupcakes?

ik doe het meetsal met een weegschaal, 35gr per papiertje er in

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

ik vul ze altijd ook dmv een weegschaal maar dan met een spuitzak. Vind ik zelf minder knoeien dan met lepeltjes.

4

lieke-webbie schreef:

ik vul ze altijd ook dmv een weegschaal maar dan met een spuitzak. Vind ik zelf minder knoeien dan met lepeltjes.

inderdaad dit vind ik ook de handigste manier.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

IK vul ze ook met een spuitzak & dan ook op  een weegschaal. Kost iets meer tijd, maarje krijgt mooie cupcakes.

6

Ja, met een spuitzak had ik inderdaad ook al eens willen proberen. Dat ga ik de volgende keer maar eens doen :Y   Dank u :D

Ik weeg eigenlijk nooit :think:   Ik doe de papiertjes meteen in de muffin-bakvorm... Wegen jullie het papiertje met beslag dan los op de weegschaal of hoe moet ik dat zien? :P

I Heart Cake

7

Ik doe altijd de papiertjes al in de bakvorm en dan hele bakvorm op de weegschaal en papiertje voor papiertje vullen! :D Werkt prima!!

Ik zet altijd de muffinbakvorm op een weegschaal en dan elke keer op 0 zetten en zorgen dat je tussen de 35 en 40 gram per cc doet. Ligt ook een beetje aan welke cc  je gebruikt.

Groetjes P@trici@

Summer1985 schreef:

Ik doe altijd de papiertjes al in de bakvorm en dan hele bakvorm op de weegschaal en papiertje voor papiertje vullen! :D Werkt prima!!

zo doe ik het ook altijd. je krijgt mooie gelijke cupcakes

10

Oeh nice, bedankt voor de tip! Ga ik ook eens proberen. Kan ik mijn mooie weegschaal ook weer eens gebruiken O-)

I Heart Cake

11

wat me wel opvalt is dat meerdere 35 tot 40 gram per cc vullen. komen dan de cc wel boven het papiertje uit? Ik vul ze altijd 45 tot 50 gram per cc!

12

lieke-webbie schreef:

wat me wel opvalt is dat meerdere 35 tot 40 gram per cc vullen. komen dan de cc wel boven het papiertje uit? Ik vul ze altijd 45 tot 50 gram per cc!

ja hoor, bij mij bollen ze dan juist boven het papiertje uit en leg ik er nog even iets zwaar op zodat ze mooi plat worden. Ik vul tussen 34 en 38 gram

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

13

lieke-webbie schreef:

Het verschilt ook wel wat voor recept en papiertjes je gebruikt! Ik heb hier ook papiertjes liggen die met 40 gram beslag nog niet vol zitten na het bakken..

14

Die papiertjes van Dr. Oetker zijn volgens mij ook wat hoger dan bijvoorbeeld die gewone standaard witte :think: 

Of zie ik dat verkeerd?

I Heart Cake

15

Ik vul ze gewoon met zo'n ijsschep, waar je normaal bolletjes mee schept. Gewoon luiheid, vind t afwegen zo'n gedoe....

16

Poffertje schreef:
lieke-webbie schreef:

Het verschilt ook wel wat voor recept en papiertjes je gebruikt! Ik heb hier ook papiertjes liggen die met 40 gram beslag nog niet vol zitten na het bakken..

Ik gebruik de mix van funcakes en heb papiertjes van dr oetker. Zou dat lukken met deze combi?

Hoi,

Ik gebruik altijd een ijslepel met 1 lepel. Dan krijg ik redelijke aantallen die ongeveer even groot zijn.

18

Een ijslepel is ook een goed idee :Y   Van de week even naar de Action hier in de buurt :P

I Heart Cake

19

Afwegen en een spuitzak zijn inderdaad ideaal. Maar toch kun je dan nog verschil krijgen, omdat ze niet allemaal gelijk rijzen doordat het niet altijd overal in de oven even warm is. Vooraan bij het glas van de deur is meestal iets koeler.

Zet ze na het bakken naast elkaar en zet er een paar blokjes/doosjes omheen die net iets lager zijn. Leg er dan een licht ingevette snijplank op met iets zwaars erop. Laat ze zo 5 tot 10 minuten afkoelen. Zo worden ze allemaal weer even hoog en mooi plat van boven, waardoor ze goed te decoreren zijn.

Nog een tip: als je voor het eerst nieuwe cupjes gebruikt, maak er dan een paar met verschillende gewichten en schrijf (eerst) even onderop het cupje het gewicht. Na het bakken kun je dan precies zien wel gewicht het mooiste resultaat geeft.

20

Ik werk ook met de ijsschep en gaat super, als er dan sommige toch te hoog worden leg ik er even een plank op dan zijn ze allemaal weer hetzelfde

cakes, enjoy making, enjoy eating!!