1

Onderwerp: Wat kleurt het mooist bij rood?

Naast wit en zwart dan....
Voor een collega maak ik een taart, zij wilde graag rood en iets met een hart maar graag wel een vierkante taart.
Nu heb ik dus een vierkante taart met rood bekleedt en wil daar een hart op maken, liefst niet in wit of zwart.
Dus welke kleuren combineren er ook mooi bij volgens jullie?

Alvast bedankt  *D

2

Re: Wat kleurt het mooist bij rood?

ik zou de kleurencirkel er ff bij pakken. De tegenoverstaande kleuren zijn volgens mij conttrasterend en de aanliggende kleuren zijn complementair geloof ik.

Als ik zo ssnel ff kijk zie ik dat oranje en paars ernaast liggen en groen er tegenover.

3

Als je het hart heel erg wil op laten vallen moet je groen gebruiken en wil je meer contrast moet je oranje of paars gebruiken .... volgens de kleuren cirkel  :)

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

4

Oke bedankt!

Ik dacht al aan roze, dat mag tegenwoordig, toch?  ;)

Met groen wordt het al snel kersterig ben ik bang!

Wilkyway schreef:

Oke bedankt!

Ik dacht al aan roze, dat mag tegenwoordig, toch?  ;)

Met groen wordt het al snel kersterig ben ik bang!

ik ben gek op rood met roze!! Vind het een hele mooie kleurencombi :-)

6

Of accenten van zilver? Staat ook chique bij rood.

7

Limoentjes groen...lekker fris.....

http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-SJCMTNTD.jpg

Lijkt roze maar is toch echt rood :Y   en roze is mss ook wel leuk en het hart versieren ala pip met bloempjes en kantjes langs de rand..... :Y

8

mijn dochter heeft laatst een taart voor haar vriendinnetje gemaakt... roze met rood, dus volgens mij moet rood met roze ook kunnen, wij vonden het iig een mooie kleurencombi, zal ff foto zoeken voor derbij...

http://35.media.hyves-static.net/1450560034/6/j_3V/0/img1450560034.jpeg

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

9

Dank jullie wel allemaal!!
Ik heb een beetje spijt dat ik geen paars gebruikt heb want dat leek me best mooi!
Ik had even met de "klant" overlegd en zij wilde ABSOLUUT geen roze of oranje bij rood want dat vond ze vloeken :(

Ze wilde graag paars zei ze (terwijl ze ervoor had gezegd dat ze iets met een hart wilde en de kleur niet uitmaakte, omdat bij een hart meestal toch wel rood voorkomt, koos ik voor rood) maarja, de taart was ondertussen wel al rood bekleed. en paars met rood vond ze ook vloeken..

Werd nog best lastig dus!
Uiteindelijk heb ik zachtgeel gekozen, als ze het niet mooi vind, is het jammer maar helaas, kan er niks meer aan doen ;)
Het zal wel goedkomen!