1 Laatst bewerkt door marijma (03-01-2012 13:31)

Onderwerp: bolletjes rand

Ik zie hier verschillende bolletjes randen (langs de taartranden bij stapeltaarten).

Hoe maken jullie die? Van sommige zie ik dat het volgens mij bolletjes van fondant zijn.
Maar sommige lijken mij ook te klein hiervoor? Doen jullie dit dan met icing? Welk formaat (van dat icingdingetje hihi...hoe heet dat ook alweer :o ) gebruik je dan?

Re: bolletjes rand

Ze worden over het algemeen met zo'n mold gemaakt:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -2817.html

Life is what you bake it.

3

Taartenmarie schreef:

Ze worden over het algemeen met zo'n mold gemaakt:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -2817.html

Geweldige tip! Dank je wel. Kan volgens mij ook bijna niet mislukken en scheelt uren bolletjes draaien;)

4

Ohh weer wat geleerd, wist niet dat zo'n ding bestond!

Heb laatst een taart gemaakt en heb zelf allemaal van die bolletjes gedraaid, wat een werk!! en ze waren ook niet allemaal gelijk.........

5

deed vroeger ook zelf balletjes maken dacht ik heb het niet nodig maar heb er nu een en is ideaal

6

IK HEB ZO EEN MOLD wel met superkleine bolletjess en dat lukt me niet, wat doe ik verkeerd?

iedere keer ik met mijn spatel de suikerpasta erin duw dan komt het er ook direct terug uit

7 Laatst bewerkt door simm (05-01-2012 22:36)

ik doe de mold altijd even in de vriezer en heb er dan geen problemen mee...

8

juliecevol schreef:

IK HEB ZO EEN MOLD wel met superkleine bolletjess en dat lukt me niet, wat doe ik verkeerd?

iedere keer ik met mijn spatel de suikerpasta erin duw dan komt het er ook direct terug uit

Ik rol van de marsepein een lange slang en die duw ik er voorzichtig in. Dan probeer ik ervoor te zorgen dat de mal goed gevuld is, daarna snijd ik voorzichtig met een plastic mes (tool) het overtollige marsepein weg.
Even met mijn vingers nog langs de mal om de lelijke rafeltjes te laten verdwijnen. Even op z'n kop en de mal wat buigen en de rij met bolletjes komen er zo uit...tenminste bij mij wel... :Y
Succes in ieder geval  :thumb: