1

Onderwerp: Een krans bekleden

Ik wil graag een kransvormige taart bekleden met fondant. (Dus een cirkel, met een kleinere cirkel eruit).

Ik heb al gezocht op dit forum en op de rest van het internet, maar niet gevonden hoe je dit mooi kunt doen. Is het mogelijk om de taart in 1 keer te bekleden, uit 1 stuk fondant? Ik heb het al geprobeerd, maar het is nog niet gelukt. En met verschillende stukken is het ook lastig om het netjes te krijgen, aangezien er geen 'randen' aan de taart zitten, alles loopt rond af. Misschien nog handig om erbij te vermelden: het is een vrij smalle (3 cm), hoge krans, de ruimte in het midden is dus vrij groot. Ik heb uit een taart van 20 cm doorsnee een van 14 cm doorsnee gesneden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het bekleden van een (dergelijke) krans? Ik zou graag tips ontvangen.

2

Re: Een krans bekleden

eerlijk gezegd vind ik ook niets. ik zou het zelf in stukken bekleden en dan elke keer op de naad een mooi versiering aanbrengen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

:think:  d'r zijn een paar kerstkransen voorbij gekomen in de parade, dus daar zou je bij kunnen zoeken :Y

idd in een paar stukken bekleden en de fondant/marsepein mooi eronder vouwen.... succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Anders zou je essiej even moeten mailen.
Die heeft nl een hele mooie kerstkrans gemaakt.
Heb haar ook al gevraagd hoe ze die vorm heeft gemaakt,maar heb er nog niets op gehoord.
Het gaat om het volgende topic:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=179470

Veel succes ermee!!!

groetjes yvon

5

Hey ik heb dit ook eens gevraagd en niemand kon mij helpen. Het idee in kwestie is er nooit van gekomen, maar misschien moeten we het alletwee eens gewoon proberen?
En toch denk ik dat je gewoon kunt werken zoals een ronde taart.  Ik zou er wel voor zorgen dat je dan flink veel overschot in het midden hebt. Maw dat de fondant of marsepein op het werkvlak rust in het midden. En dan heel rustig en beetje bij beetje aandrukken.
Mmmhhhh, toch maar eens proberen

6

Hey ik heb dit ook eens gevraagd en niemand kon mij helpen. Het idee in kwestie is er nooit van gekomen, maar misschien moeten we het alletwee eens gewoon proberen?
En toch denk ik dat je gewoon kunt werken zoals een ronde taart.  Ik zou er wel voor zorgen dat je dan flink veel overschot in het midden hebt. Maw dat de fondant of marsepein op het werkvlak rust in het midden. En dan heel rustig en beetje bij beetje aandrukken.
Mmmhhhh, toch maar eens proberen