1

Onderwerp: Eerste echte opdracht, wat spannend!

Hallo allemaal,
vorige week kreeg ik een aanvraag voor een taartje voor vandaag, of ik nog tijd had? Tuurlijk! (lang leve de vakantie!)
Twee meiden wilden hun vriendin verrassen op haar 16de verjaardag.
Ik kreeg de vrije hand, "iets vrolijks met bloemen doe maar..." erg leuk dus, maar wat was ik zenuwachtig toen ze net de taart kwamen halen, degene die de taart op kwam halen reageerde in ieder geval erg enthousiast.
Het taartje is van chocoladebiscuit gevuld met vossenbessenjam en moccacreme, hier is ie dan:

http://i28.photobucket.com/albums/c208/Tykkajansen/Taart/veerle162.jpg

http://i28.photobucket.com/albums/c208/Tykkajansen/Taart/16-2.jpg

Groetjes Corinne.

Re: Eerste echte opdracht, wat spannend!

onwijs strak zeg hoeheb je dat gedaan??

3

Dank je wel, afgesmeerd met 1:1 botercreme. In de koelkast gezet en op laten stijven. Daarna nog met een heet mes er langs om de laatste oneffenheden weg te werken en na het bekleden goed smootheren.

Sjemig wat strak!! Ik werk op dezelfde manier als jij maar dan krijg ik ze echt niet zo :( Misschien wat meer smootheren.... Gebruik je 1 of 2?? Rol je ook dun uit of wat dikker?

O, ennuh, mooie taart ;)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

5

Hihi Dank je!
Ik gebruik 2 smoothers, een voor de zijkant en dan tegelijk een voor de bovenkant. Ik smoother dan richting de rand zeg maar.
Dus met die opzij richting boven naar de rand en tegelijkertijd met die van boven naar hetzelfde stuk van de rand, snap je hem nog?
Ze werken dus naar elkaar toe steeds.
Ik rol de fondant dun uit, ik denk zo'n milimeter of 2?

Corinne1981 schreef:

Hihi Dank je!
Ik gebruik 2 smoothers, een voor de zijkant en dan tegelijk een voor de bovenkant. Ik smoother dan richting de rand zeg maar.
Dus met die opzij richting boven naar de rand en tegelijkertijd met die van boven naar hetzelfde stuk van de rand, snap je hem nog?
Ze werken dus naar elkaar toe steeds.
Ik rol de fondant dun uit, ik denk zo'n milimeter of 2?

Hihi, ja ik snap 'm nog... Balen dat ik net m'n bestelling had afgerond :s Heb nu maar ff een berichtje gestuurd naar de webshop of ze alsnog een smoother aan m'n bestelling kunnen toevoegen ;)

7

Ik weet niet of je een boerenbond/Welkoop in de buurt hebt zitten? Die verkopen tegenwoording ook taartenspul. Ik heb daar mijn tweede smoother ook gehaald.
Ze hebben er ook vanalles van Wilton.

Corinne1981 schreef:

Ik weet niet of je een boerenbond/Welkoop in de buurt hebt zitten? Die verkopen tegenwoording ook taartenspul. Ik heb daar mijn tweede smoother ook gehaald.
Ze hebben er ook vanalles van Wilton.

Nee, helaas niet :( De dichtsbijzijnde is in Winschoten, wat op zich goed te doen is, maar ik heb geen auto bij huis :(

9

Ongelofelijk hoe strak deze taart is!
Wauw!