1 Laatst bewerkt door Jokie (09-01-2008 11:24)

Onderwerp: nieuw

Ik ben ook nieuw hier......
Ik ben Joke, 35 jaar, getrouwd en moeder van twee geweldige kinderen Gijs en Imme. De afgelopen kerstvakantie heb ik me helemaal gestort op het koken en bakken, ik kreeg het boek 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw' van Nigella Lawson.......ik ben aardig op weg ;-)
Vandaag m.b.v heel veel tips op de site en het forum mijn eerste taart gemaakt!
het kapsel is volgens recept Nigella (chocola) vulling van bokkepootjes en
met marshmallow fondant...plakkerig, de taart is roze met witte stippen ipv rood met witte stippen geworden, de groene rand die ik had bedacht werd door teveel kleurstof zo nat dat ik er niet mee kon werken.......maar uiteindelijk is het gelukt, ik ben apetrots en weet zeker dat dit niet mijn laatste taart is.....

Groetjes
Joke

P.S: ik heb kleurstof van de toko het is vloeibaar spul, waarschijnlijk kan ik toch beter pasta gaan bestellen?!

2 Laatst bewerkt door Carin (09-01-2008 12:41)

Re: nieuw

Welkom Joke.
Leu dat je ook zo bent aangestoken door het virus :D
Als je vloeibare kleurstof gebruikt kun je het eerst met wat poedersuiker mengen, dan maak je er als het ware zelf pasta van. Dat werkt al beter.
Maar ik kan je de pastakleuren van Squires en Wilton echt aanraden!

Je hebt toch wel een foto van je eerste kunstwerk gemaakt he... want foto's daar zijn we hier dol op!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Welkom op het forum! gezellig hoor, weer een bakster er bij!

4

Hallo!

Je bent al lekker bezig, lees ik!
Ik hoop echt dat je een foto hebt gemaakt van de taart, want benieuwd ben ik wel!

De 'poedersuiker'-tip van Carin is top, maar haar tweede suggestie (waar je het zelf ook al over had; de pasta's) zijn nog beter! Je zult verstelt staan van het resultaat!

Veel succes en plezier met bakken en laat ons vooral meegenieten he!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Benieuwd naar het taartje!!!! Gelijk ook wat geleerd, wist niet dat er ook taartjes in het boek van Nigella stonden, moet ik die ook weer aanschaffen!?!?!

Maarre welkom!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6 Laatst bewerkt door Jokie (10-01-2008 20:08)

Dank voor jullie warme welkom!
Ontzettend leuk om te lezen hoe postief iedereen hier met elkaar omgaat.

Het taartje is gisteravond aangesneden....lekker, ook niet onbelangrijk
Foto´s zijn gemaakt, gewoon in de tekst toevoegen lukt niet maar na een zoektocht op het forum voldoende tips gekregen om het anders aan te pakken. Ik heb een site in aanbouw en daar ga ik zo snel mogelijk mijn taarten aan toe voegen. (wel een foto aan mijn profiel toegevoegd 't is klein maar het geeft een idee)
Ik laat wel ergens achter op het forum als mijn taart(en) online zijn.

Ik heb natuurlijk even jullie taarten bekeken....wauw, wat een kunstwerken!
Genoeg inspiratie voor een nieuwe taart. Wil nu graag oefenen met marsepein, mijn schoonmoeder wordt 60 en is gek op marsepein.
Na de marshmallowfondant een nieuwe uitdaging.

Tot later
Joke

www.blijmetmij.nl

P.S ´hoe word ik een goddelijke huisvrouw´ van Nigella is volgens mij tot en met half januari 17,50 Veel, heel lekkere recepten!!!!!

7

welkom hier en tja als de eerste taart gebakken is volgen er meer (en meer en meer en meer)
heel veel bakplezier

Alles goed???? nee 3 fout

8

Welkom hier en veel bakplezier.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Welkom bij de club!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

10

Hoi Jokie
Jouw taartje heb ik al bewonderd,  ik vond hem echt super, voor zo'n eerste!
Dat je je hier maar echt thuis mag voelen

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl