1

Onderwerp: Roller

Even een vraagje over een roller. Pas voor het eerste cupcakes gemaakt en nu in de planning om een verjaardagstaart te maken. Ik gebruikte een houten deegroller, maar dat was drama. Het bleef gigantisch plakken, ook met poedersuiker. Nu zag ik van de kunstof non-stick rollers, maar die zijn nogal duur. Bij de Xenos zag ik een roller met siliconen er om heen, nu ben ik benieuwd of die niet plakt. Graag jullie advies om weer ergenis te voorkomen  ;)

God bestaat echt hoor, ik heb Hem vandaag nog gesproken!

Re: Roller

Geen ervaring mee. Ik gebruik een pvc buis als roller werkt perfect en plakt niet.

3

ik heb eerst met die van de xenos gewerkt en als je die met wat suikerbakkerspoeder insmeert plakt hij niet en rolt hij prima uit.
Nu ik meer taarten bak en ook grotere lappen moet uitrollen ben ik overgestapt naar een pvc buis.. terzijnertijd komt er wel een keer een kunstofroller.

Ik gebruik altijd een houten roller, maar dan wel een gastronomische.
Voor de workshops gebruik ik non stick rollers, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar mijn eigen rollers :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Een pvc-buis, geniaal! Ik ben helemaal blij! Bedankt voor de reacties!

ik heb hem ook van de xenos. In vind hem wel lekker werken. Als de fondant te zacht is, dan wil hij wel plakken. Maar dan smeer ik hem in poedersuiker of maizena.

7

Voor mij alleen non-stick rollers. Ideaal  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Gisteren de pvc buis gebruikt en hij werkte bij mij prima. Misschien is die non stick in de toekomst nog een optie, maar nu even de goedkope variant  ;)

9

Voordat ik mijn non-stick kocht heb ik ook 1,5 jaar met een pvc buis uitgerold. Het fijne van de pvc buis is dat deze goedkoop is en je er 3 verschillende maten uit kan zagen. Ik heb er ook van de eindstukken bijgekocht zodat je een goede dikte van de lap krijgt  :Y