Onderwerp: Biscuit maken + Vullen
Hallo allemaal.
Ik heb altijd me biscuit gemaakt met funcakemix. werkt heel fijn, maar is voor mij best prijzig.
Nu heb ik het recept op de site geprobeerd (voor basisbiscuit) en me hier keurig aan gehouden, alles netjes afgewogen op een elektrische weegschaal, de eieren en suiker met de handmixer zeker 10 minuten gemixt (kreeg er zere armen van) en de rest gezeefd en erdoor heen gespateld. de oven op 140 graden voor verwarmd, en elke 8 minuten 10 graden hoger gezet tot ik op 185 graden zat. Maar als gevolg dat het vreselijk mislukt was, nu is 1 keer niet erg, maar als het meerdere keren gebeurd is het best zonde van al die eieren elke keer.
Nu vraag ik me toch af wat er verkeerd gegaan is ?
En dan had ik nog een vraagje over het vullen, ik wil binnenkort een borstentaart maken, en als ik mokka vullig wil gebruiken, moet ik dan een dijkje van botercreme maken ? Of is Mokka stevig genoeg.
En dan wil ik nog een 2de laag hebben (gebruik de Blanda 20CM) , wat zou ik op die andere laag kunnen doen ?
Alvast bedankt allemaal.
(met dat het mislukt bedoel ik dat het niet lekker smaakt, en heel erg hard en stevig is, ook aan de binnenkant, terwijl dat toch luchtig hoort te wezen toch?)