1

Onderwerp: kan iemand mij helpen?

hallo,ik ben ben hier sinds kort aan het meelezen en jullie prachtige taarten aan het bewonderen.Door al die mooie foto's kreeg ik de kriebels en heb toen ook de basisdingen besteld via de webshop,maar ik durf er maar niet aan te beginnen.

ik ben van plan om een simpel cake te bakken met de mix van de webshop en deze een keer door te snijden en vullen met slagroom kan dat?
dan afsmeren met botercreme en fondant overheen doen

Ik wil op de bovenkant graag iets  met roosjes maar ik weet niet hoe ik deze moet maken.

ik heb totaal geen bakervaring maar wel heel veel intresse en vind het allemaal superleuk.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alle tips zijn welkom!

2

Re: kan iemand mij helpen?

Het klnikt allemaal al heel goed hoor. Zou alleen wel iets meer door de slagroom doen, dan zit er wat meer smaak aan. Fruit (uit blik bijv.), jam, of verkruimelde koekjes.
Roosjes kan je maken door de how to te volgen hier op de site. Kijk even hiernaast bij de howto's. Misschien zit er ook nog wel wat anders nuttigs tussen.
Succes!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

en als je vult met slagroom, even een dijkje spuiten van botercreme (vullen, zie www.felicitaartjes.nl staat ook hoe) omdat slagroom nogal vochtig is en als het tegen je fondant/marsepein komt heb je kans dat het gaat smelten.
Oh ja, een zakje klopfix door je slagroom is ook altijd handig
en hier favoriet door de slagroom is kapotgehamerde bokkepootjes :Y en als je een laag besmeerd heb met slagroom kan je de bovenste ook even insmeren met jam voordat je m erboven op zet (heb je toch 2 vullingen op 1 laag)
En niet bang zijn........gewoon doen en het resultaat laten zien hier, krijg je misschien nog goede tips.
en hier een filmpje over het bekleden (staat trouwens ook in de howto links, bij technieken/het web)
http://atecousa.net//learn/satin-ice-tu … -cake.html

Veel succes en bakplezier

Alles goed???? nee 3 fout

4

hallo,
hartstikke bedankt voor jullie tips ik ga direct aan de slag en zal zeker mijn resultaat tonen.