1

Onderwerp: Help! Mijn sterretjes glijden van mijn floral wire...

Hoi!

Heeft iemand een tip of uitleg voor mij om te  voorkomen dat decoraties van de floral wire afglijden?

:)

2

Re: Help! Mijn sterretjes glijden van mijn floral wire...

Als ik sterretjes maak dan doe ik dat met fondant met daar doorheen tylose. Ik steek de sterretjes iets dikker uit, en steek dan de floral wire erin, vervolgens laat ik ze liggend hard worden, en dan glijden ze niet meer naar beneden. Succes!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

3

De wire niet te nat maken en tussen 2 stukjes fondant stoppen (dus dubbel uitsteken, en niet erin steken).
En dan echt goed liggend laten drogen. Danzakken ze niet meer naar beneden.

Succes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Een haakje maken aan het einde van de wire, dan omhoog erin steken en dan naar beneden trekken, als je mijn omschrijving begrijpt ; )

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

5

Superbedankt voor de tips!!! Hier kan ik wat mee  :Y

Fondant en ik zijn geen vrienden, maar gebruik het inderdaad wel voor decoraties. De tylose is een goede, evenals het drogen (dat ik daar niet op kwam) en dat haakje  :thumb:

Hartstikke bedankt!

6

Ik steek, bijv, de ster ook dik uit en prik er dan een gaatje met de floral wire erin. De floral wire eruit halen en dan laten drogen. Als het droog is doe ik een beetje RI of eetbare lijm op floral wire en steek deze in de ster. Dan liggend laten drogen..

7

Ik hou de draad eventjes in het vlammetje van een aansteker en dan smelt de fondant er vast rond.