1

Onderwerp: Kleurtje cake pops

Heb gister voor het eerst cake pops gemaakt, met pure chocolade (maak al cupcakes en taarten).

Nu vind ik zelf Candy melts best prijzig.
Kan ik ook gewoon witte chocolade kleuren met kleurtstof?

En kan ik de potjes icing van Wilton gebruiken om de buitenkant mee te verven (zonder iets toe te voegen)?

En kan je deze ook eventueel gebruiken om de cake te kleuren of de buitenkant?

Beetje veel vragen :D

Re: Kleurtje cake pops

ik begreep dat chocolade te vet is voor wilton

en dat er speciale kleurstof is voor chocolade..

ikzelf vind de candymelts niet alleen prijzig maar ook rot om mee te werken.

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (30-12-2011 10:21)

dubbel

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

je hebt iets nodig om de "gewone" kleurstoffen te gebruiken. vlg mij heet het float ofzo . Je mengt dat met je kleurstof en dan kun je het gebruiken vlg mij. Heb er zelf nog niet mee gewerkt alleen gehoord.

5

Dit is prima geschikt om chocolade te kleuren: http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … p-600.html

En candy melts zijn niet spotgoedkoop, maar met één zak bedek ik 50 cake pops. Dat vind ik niet heel erg prijzig per pop dan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik doe gewone kleurstof door de witte chocolade callets van Callebaut en dat gaat prima...
Bijvoorbeeld de electric kleuren van Americolor. Misschien als je er heel veel doorheen doet dat het niet goed gaat maar ik heb er geen problemen mee gehad.

Life is what you bake it.

7

Volgens mij is de kleurstof op oliebasis het meest geschikt zoals Marianne aangeeft. omdat in de gewone kleurstof water zit? Volgens mij hoor...

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

8 Laatst bewerkt door Taartenmarie (30-12-2011 20:36)

fayalobi schreef:

Volgens mij is de kleurstof op oliebasis het meest geschikt zoals Marianne aangeeft. omdat in de gewone kleurstof water zit? Volgens mij hoor...

Ja dat is ook wat ik hoorde maar na het een aantal keer uitgeprobeerd te hebben blijkt dat het ook zonder flo coat (zo heet dat geloof ik) gaat.
Probeer het gewoon eens en keer uit zou ik zeggen  :D

9

Ik heb afgelopen week een vergelijkend warenonderzoek gedaan ;)
De melts ( baby) zijn 3,95 per 400 gram, heerlijk om mee te werken. Chocolade is vaak duurder dan 3,95 per 400 gram, of je moet die nemen die vies smaakt, ik kreeg de choco ook niet mooi vloeibaar. Heb met crisco zitten prutsen en had er al snel genoeg van. Dan maar iets duurder uit maar gebruikersgemak en werkplezier is ook fijn.
Ik heb de witte melts en kleur met de kleurstof die ervoor te koop is, vind wel dat als het gekleurd is het laagje langer zacht blijft.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

10

Allemaal bedankt!
Wist niet dat je er zoveel pops mee kan kleuren, dat scheelt dan wel.
Hier in de buurt hebben we alleen de Candy Melts van Wilton

11

Ik gebruik callebaut Belgische chocolade calets van de makro, 2.65 per 400 gram. Je koopt het in verpakkingen van 2.5 kilo maar die gaan bij mij wel op want ik smeer mn taarten af met ganache.
Dus als je de candy melts te duur vindt is dat misschien een alternatief.

12

Taartenmarie schreef:

Ik gebruik callebaut Belgische chocolade calets van de makro, 2.65 per 400 gram. Je koopt het in verpakkingen van 2.5 kilo maar die gaan bij mij wel op want ik smeer mn taarten af met ganache.
Dus als je de candy melts te duur vindt is dat misschien een alternatief.

Kijk da's interessant. Zijn die lang houdbaar?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

13

Ik heb nu een aantal zakken liggen die houdbaar zijn tot ergens in 2013