1

Onderwerp: Botercreme of ganache op cupcake

Hoi allemaal,

Ik moet donderdag 25 cupcakes leveren op mijn werk. Ik wil die morgen gaan maken. Ik dacht aan cakejes met een gespoten topping van botercreme. Ik heb ook bij de bijenkorf een soort van chocolade ganache gekocht (weet niet precies wat het is maar in ieder geval chocola). Als ik alles van te voren maak dan wordt natuurlijk de botercreme helemaal zacht en zakt het warschijnlijk in. Hoe doen jullie dat??? Bewaren jullie de gespoten cakejes in de koelkast??

Groetjes Wendy

2

Re: Botercreme of ganache op cupcake

Je kan ze in de koelkast bewaren ja.
Maar het opspuiten is op zich niet zoveel werk dus kun je het misschien op het laatste moment doen?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: Botercreme of ganache op cupcake

ik werk niet graag met botercreme meer op cupcakes , gewoon omdat als ze even staan toch soms te zacht worden , ik gebruik tegenwoordig gewoon de vullingen , zoals de tobelerone vulling met slagroom en klopfix , dit blijft  gewoon lekker in z,n vorm zonder uit tegaan lopen .

dan zet ik ze in de koelkast weg en een 15 minuten voor de tijd er even uit halen.

kan je ze mooi van te voren maken .

je kan aan slagroom met klopfix vanalles toevoegen van aarbeienjam tot likeur tot banaan etc.

succes .
groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/