1

Onderwerp: Eerste taartje maken

Ik heb me net voorgesteld op het forum en heb meteen een vraag.

Over een paar weken wil ik met dochter ons eerste taartje gaan maken. Niet heel groot, eerst maar eens proberen of het wat wordt.

Nu ben ik vast aan het uitzoeken hoe ik het beste kan beginnen. Hebben jullie tips? Ik maak de taart samen met mijn dochter van 5 jaar en ga eerst met haar naar de winkel van deze site in Veenendaal. Zij hebben daar vast ook goed advies, maar jullie misschien ook wel?

Wat is leuk en niet te moeilijk om mee te beginnen? Ik heb een klein taartvormpje (springvorm) van de Hema, is dat geschikt om het biscuit in te bakken?

Kan ik koekvormpjes gebruiken om figuurtjes uit het fondant te steken? Marsepein vindt dochter niet lekker, dus dat valt al af.

Alvast bedankt!

2

Re: Eerste taartje maken

allereerst welkom.
als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel topics met nuttige tips tegen.
De bakvormen van de hema zijn volgens mij best laag. Je kunt ze het beste even verhogen met bakpapier.
Koekjesuitstekers zijn prima te gebruiken hoor. En voor een lieveheersbeestje ofzo heb je geen uitstekers nodig en die zijn heel simpel te maken.
succes.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Welkom op dit gezellig forum, waar je heul veul informatie kunt vinden :Y

Lees deze eens door, daar staat veel basis in :thumb:  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Vwb je springvorm, het handigst is het om een vorm van minimaal 6cm hoog te hebben; verhogen met bakpapier kan natuurlijk ook, is soms wat gehannes :s . Daarvoor de benodigde lengte uitmeten, ietsje vloeibare boter verspreiden met een kwastje en dan 3x dubbel vouwen. Door de boter plakken de lagen aan elkaar en door de 3 lagen is het veel steviger :Y  De uiteindes vastzetten met metalen paperclips.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal het topic eens doorlezen, Carien, bedankt voor de tip.

5

Net ook nog dit topic gevonden: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

Die uitleg ga ik ook eens bestuderen, dan moet het vast lukken!

6

In de shop in Veenendaal zullen ze zeker veel tips kunnen geven.Karla is heel lief en weet heel veel.
Kijk ook eens bij je thuis rond, je kan veel gebruiken om vormpjes uit te steken of te maken : ijsblokjesvormen, ronde dekseltjes, lookpers,  ......
je kan ook leuk je dochtertje kleine balletjes fondant laten rollen, daar kan je ook veel mee versieren.
Veel plezier ermee.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen