Onderwerp: Marsepein van Xenos wit maken en gebruiken voor bekleden?
Hallo,
een familielid van me wil graag dat ik een 4laags taart voor haar maak. En ze heeft een aantal ingredienten ook al aangeschaft, zoals de marsepein.
Ik heb met haar zitten berekenen hoeveel we nodig hebben en we komen met de tabellen op ruim 2,5 kilo voor de taarten.
De onderste cakedrum moet ook nog bekleed worden, dus: nog een pakje extra.
Ze wil alleen graag dat de marsepein wit is.
Nu heb ik Wilton icing color white-white en Sugarflair colours Superwhite in huis (van beide 1 potje), maar hoeveel moet je van die kleurstoffen gebruiken wil je een mooi wit resultaat krijgen? Moet je beide gebruiken, of maar een van de twee?
Er moet dus 3 kilo marsepein wit worden.....
Al zoekend hier op het forum werd ik niet blij... want ze heeft bij de Xenos marsepein gekocht en ik lees dat die zowat onmogelijk is om mee te bekleden... En de bedoeling is dus dat er een 35, 30, 25 en 15 cm taart mee bekleed wordt...
In de marsepein zit 32% amandel geloof ik.
Wat denken jullie?
Toch maar ander marsepein aan laten schaffen? Ze heeft het nu al in huis namelijk en ik vrees dat ze het niet zo leuk vindt om iets anders te moeten kopen.
Ik heb nog 1:2 marsepein staan van Niels de Veye (Sligro) staan, die heeft ongeveer 33% amandel. Volgens de bakker bij de Sligro was 1:2 beter om uit te rollen dan 1:3.. tja, wie ben ik om dat aan te vechten he?
Maar is een andere verhouding wellicht beter?