Onderwerp: piping gel?

er is mij gevraagd om een zwembad taart te maken , leuk heb heel wat ideen .nou zag ik in een boek taart met water net echt daar gebruikte ze piping gel wat is dat en hoe maak ik dat of haal ik dat.
help gr chantal

2

Re: piping gel?

kopen : http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … p-409.html

zelf maken : http://www.deleukstetaarten.nl/recept/23/Piping+gel/

even de zoekfunctie gebruiken en dan kan je al veel zelf vinden. ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

ik heb vrijdag voor het eerst een zwembadtaart gemaakt. en pipinggel gebruikt.
het is een potje, kant en klaar. ik heb het gekocht bij de leukstetaartenshop. het is meen ik van het werk wilton en kostte rond de 4 euro.

het heeft echt een leuk effect. je kan het simpel aan brengen met een spateltje... beetje slordig zeg maar erop doen. wel binnen de randjes, maar met wat puntjes omhoog, dan is het net water.
en mijn zwembad was lek... dus kan je het ook daar aan de zijkant doen, blijft super zitten.

succes.

gr. christa

bedankt ga gelijk bestellen

5

moet je iets met de pipinggel doen of kun je gelijk smeren. hoe krijg het blauw

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (26-01-2012 20:27)

lissa schreef:

moet je iets met de pipinggel doen of kun je gelijk smeren. hoe krijg het blauw

Als je het maakt (kost bijna niets, recept staat hiernaast) moet je het laten afkoelen en dan kun je het meteen gebruiken. Sommigen gebruiken blauwe fondant eronder maar ik doe er gewoon wat blauwe kleurstof erdoor. Probeer maar eens. Het is leuk om te gebruiken.

7

Hoelang van te voren kan je de piping gel erop doen? Gaat
de fondant er niet van smelten?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

8

Bij mij gebeurde er niets met het fondant onder de gel en hij was zelfs ingevroren. Soms lees ik de tip om je fondant in te smeren met wat crisco en dan pas de gel erop.

Tieneke

9

ik heb het inderdaad geprobeerd, is heel mooi geworden, ik heb het wel van te voren met crisco ingesmeerd, en zelf kleurstof toegevoegd, was echt schitterend geworden als zeg ik het zelf