1 Laatst bewerkt door kimvanderloop (26-12-2011 17:14)

Onderwerp: vraag over onderplaat

ik wil voor mijn man zijn verjaardag een billentaart maken hihihi
maar wat gebruik ik dan als onderplaat, een taartdoos is te klein(of zou dat wel kunnen? ik wil ook niet een te kleine taart maken natuurlijk)
ik lees wel eens van een triplexplaat of mdf plaat maar waarmee beplak/bekleed ik die dan?

2

Re: vraag over onderplaat

Een MDF-plaat kun je bij de bouwmarkt op het gewenste formaat laten zagen. Deze plaat pak je in met cadeau papier naar keuze. Belangrijk hierbij is dat je hierover nog een laagje transparante folie vastplakt. Als je dit namelijk niet zou doen dan is het cadeau papier heel snel vies, nat en beschadigd.

Wat ik zelf ook weleens gebruik is een spiegel. Bij Xenos verkopen ze veel spiegels in allerlei soorten en maten. Dit heeft ook wel een speciaal effect.

Pinky schreef:

Belangrijk hierbij is dat je hierover nog een laagje transparante folie vastplakt. Als je dit namelijk niet zou doen dan is het cadeau papier heel snel vies, nat en beschadigd.

bedoel je dan (transparante)plakfolie die je bijv bij action op de rol kunt kopen?

Het hoeft geen plakfolie te zijn hoor.
Transparant inpakpapier ligt bij de action naast of tussen het overige inpakpapier.
Aan de onderkant van je mdf plaat maar je die netjes en gemakkelijk vast met plakband, werkt super.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

5

Sorry, ik bedoelde inderdaad gewone transparante folie. Ik drukte mij met het vastplakken verkeerd uit. Met vastplakken bedoel ik dat je het aan de onderkant dient vast te plakken. Nu ik het teruglees begrijp ik dat het wat onduidelijk is.

aha, dat heb ik ook liggen, gaat helemaal goed komen. bedankt!!