1

Onderwerp: afsmeren monchou - kersenvlaaivulling

Hoi Hoi,

Morgen maak ik een kersttaart met monchouvulling en kersenvlaaivulling. Maar met wat kan ik het beste afsmeren? Kan dat ook met de monchouvulling?

Ik gebruik marsefond voor het bekleden. Maar lees verschillende berichten, dat het toch gaat smelten en een ander zegt weer van niet.

Dus kan ik dan beter botercreme gebruiken? Maar is botercreme 1:1 wel een lekkere combinatie met deze vullingen ( en dan vooral de monchouvulling)

Alvast bedankt :D

2

Re: afsmeren monchou - kersenvlaaivulling

Ik zou niet gaan afsmeren met monchouvulling, want er zit slagroom in (althans in mijn monchouvulling). Je kan gewoon het beste afsmeren met botercreme, dat doe ik ook atlijd. Mmmmm monchouvulling, dat is mijn favoriete vulling met kersen uiteraard. Binnenkort ga ik ook een taart vullen met monchou en kersen. Ik hou dan altijd wat apart, zodat ik kan snoepen mmmmm.

groetjes Marlies

3

Dankjewel!  :D
Dus de combinatie met botercreme doet de smaak niet onder! Ja ik ben benieuwd! Het wordt mijn 4e taart. :Y

Ik wil niet te veel snoepen hoor, ik ben net bevallen van de tweede en ik probeer juist weer wat in vorm te komen hahaha. :o

Best lastig als je een nieuwe hobby hebt als dit  :cool:

4

Misschien chocolade ganache botercreme?
Je kunt de botercreme maken van 200 cc slagroom ,200 gram witte chocolade(Slagroom verwarmen tegen de kook.Van vuur af dan chocolade erin smelten.Even blijven roeren.)Af laten koelen en intussen 200 gram zachte roomboter los roeren.Dan als het choco mengsel is afgekoeld door de boter mixen.10 minuten hoogste stand.
Dan heb je een heerlijke botercreme die veel lekkerder smaakt bij de rest van je taart.
Misschien heb je er wat aan.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Oh super. Klinkt lekker! Heeft dit ook nog consequenties voor het bekleden (makkelijker/moeilijker?). Het is namelijk nog maar mijn 4e taart, en ik wil natuurlijk wel indruk maken bij het kerstdiner  :cool:

6 Laatst bewerkt door NooGle (24-12-2011 00:20)

P.s. kan ik die choco botercreme ganache ook gebruiken als dijkje voor de vlaaivulling en monchouvulling?
En het is een taart van 28 cm. Is jou recept dan voldoende?

7 Laatst bewerkt door Annette52 (24-12-2011 09:46)

Ja, Je kunt gewoon bekleden,besmeren en als dijkje gebruiken.Het heeft de dikte van opgeklopte slagroom.Het wordt pas hard als je gaat koelen.
Als je het gebruikt met afsmeren dan kun je de eerste laag opbrengen en dan in de vriezer zetten voor 15 minuten.
Dan kun je de 2e laag aanbrengen en als je hobbels of bobbels hebt dan smeer je die glad met warm mes.(Doop die in kokend water en dan droog deppen)
Als je zeker wilt zijn dat je voldoende hebt neem dan van alles 250 cc en gram.Wat je over hebt vries je in. Als je het weer nodig hebt, een avond van tevoren eruit halen en even weer opkloppen.
Als je dit recept nog aanlengt met 250 gram banketbakkers room heb je ook een heerlijke vulling waar je bv smaakje(mokka,hazelnoot,vruchten)aan toevoegt en die je tussen je taart of op je cc`s kan spuiten.
Haal je taart op tijd (3 uur tevoren)uit de koeling want de boter in botercreme wordt hard en je wilt het smeuïg eten toch?
Succes.Fijne dagen.
Hoor ik nog of het is gelukt?
Annette

8

Hoi Annette,
Heel erg bedankt voor het recept en de uitgebreide beschrijving. Ik heb de taart net afgemaakt met je beschrijving en hij staat nu in de koelkast.....Morgen wordt hij lekker opgepeuzeld en laat ik je weten hoe hij smaakte!
Ik heb stiekem wel wat geproefd en het was al heerlijk!
De bekleding is ook erg strak gelukt en ik ben erg trots op mijn 4e taart!

Nou tot gauw, Thanks!!!  :)

9

Hoi Annette,
Hier nog een plaatje van de geslaagde taart!
Iedereen vond de taart heeerlijk! Met dank aan jou dus ook!!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126904269

10 Laatst bewerkt door Annette52 (26-12-2011 23:55)

Ik heb de taart gezien en er berichtje bij gezet! :thumb:  :thumb:  :thumb: