Onderwerp: Help!! fondant zweet
Ik heb taarten gemaakt, bekleed met fondant en vervolgens in de koelkast gezet. Maar de fondant zweet!!
Wat moet ik doen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help!! fondant zweet
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb taarten gemaakt, bekleed met fondant en vervolgens in de koelkast gezet. Maar de fondant zweet!!
Wat moet ik doen?
Misschien buiten de koelkast bewaren
Heb je wel eventueel een dijkje gemaakt en afgesmeert met botercreme?
had ik ook met mijn cc's
Mag dus niet in de koelkast, tenzij je vulling erin hebt die niet buiten een koelkast kan, én.... sowieso in een kartonnen doos.
Dat is blijkbaar een must en idd, bij mijn cc's gaat het nu goed.
Blijkbaar trekt de condens en/of vocht in je cake, in de fondant.
Fondant en vocht gaan niet goed samen...
Succes!
Het hangt af van welke vulling je gebruikt hebt, maar met bc kan hij gewoon buiten de koelkast staan. Het zweten komt door het temperatuurverschil.
Heb je een vulling die wel in de koelkast moet, haal dan je taart ruim een half uur voor gebruik uit de koelkast. Het zweten droogt vanzelf op.
Zoals Boska het zegt, zo doe ik het ook
En let op: als je cupcakes in de koelkast zet, dan drogen ze uit. Dus cupcakes kun je beter nooit in de koelkast zetten. Als je gewoon botercreme onder je rondje fondant gebruikt, dan hoeven ze ook niet in de koelkast.
Cupcakes zet ik ook nooit in de koelkast, hoeft niet. Het ligt ook een beetje aan hoe groot het temperatuurverschil is en wat voor kleur je hebt. Mijn donkerblauwe (marsepein) taart duurde in de zomer wel 3 uur voordat deze opgedroogt was. Ik had de taart niet in een doos in de koelkast gezet, dat zal ook verschil gemaakt hebben, denk ik.
koelkast op stand 1 zetten (als dat kan ivm de rest); daardoor is er minder temperatuurverschil
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help!! fondant zweet