1

Onderwerp: Fondant dat overdatum is

Hoi
Ik heb een vraagje. Hoelang kun je fondant nog gebruiken als het al overdatum is of kan dit helemaal niet?
Alvast bedankt!

Made with love!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (23-12-2011 16:39)

Re: Fondant dat overdatum is

Hoi,

Wil je het voor je zelf gebruiken of voor een opdracht? Voor een opdracht kun je het niet meer gebruiken.

De wet stelt strikte voorwaarden om te voorkomen dat u klachten of opmerkingen van uw opdrachtgevers krijgt. Zie verder ook:
www.nbc.nl

3

Ik heb het een keer gedaan, voor een taartje voor onszelf, maar het brokkelde onder mijn handen uitelkaar :(  Gewoon niet gebruiken dus ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

Der was laatst een winkel wat de fondant goedkoper aanbood omdat het bijna overdatum was.

Het is volgens mij nog wel te gebruiken (als het uit je handen brokkelt uiteraard niet) maar volgens mij bederft suiker niet heel snel, dus volgens mij kan het wel.

5

Oké
Nee het is gewoon voor mezelf en anders nemen we de taart mee naar vrienden.
Nee als het gaat brokkelen zou ik het ook niet meer gebruiken
Maar als het gewoon goed voelt en goed ruikt/smaakt zou het toch geen kwaat kunnen?
Vanaf hoe lang over datum gaat het denken jullie echt niet meer goed worden?
Het is van mij ook van zo'n winkel die fondant heel goedkoop aanbied omdat het bijna over datum is.

Made with love!

tht is niet ivm bederven

iets met een tht datum kan niet bederven wat wel kan is dat de smaak garantie en structuur niet meer te garanderen is.

het is eetbaar maar vaak niet echt smakelijk meer..
wettelijk mag je inderdaad dan niet meer het verkopen

2 weken terug hadden wij een aantal producten die over datum waren op mijn werk. mocht niet meer verkocht worden maar het smaakte nog prima (ik heb wat mee naar huis genomen)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

inderdaad als het nog goed ruikt en aanvoelt, zou ik het voor eiegen gebruik zeker nog gebruiken. Iets met suiker bederft niet snel.
zoals Penny het uitlegde is het inderdaad juist. Tot die datum garandeert de fabrikant de kwaliteit van het produkt.
Gewoon verpakking even opendoen en proberen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

cupcakes schreef:

Oké
Nee het is gewoon voor mezelf en anders nemen we de taart mee naar vrienden.
Nee als het gaat brokkelen zou ik het ook niet meer gebruiken
Maar als het gewoon goed voelt en goed ruikt/smaakt zou het toch geen kwaat kunnen?
Vanaf hoe lang over datum gaat het denken jullie echt niet meer goed worden?
Het is van mij ook van zo'n winkel die fondant heel goedkoop aanbied omdat het bijna over datum is.

Hoi,

Als je de taart mee neemt naar vrienden, zou ik het niet gebruiken. Je weet het niet zeker of het goed blijft. Als ze er ziek van worden, zou je dat toch niet leuk vinden. Daar gaat het om.
Alleen voor jezelf kun je het er op wagen, omdat je zelf weet wat het risico is.

9

lekker een dummy mee bekleden

10

smarianne schreef:

lekker een dummy mee bekleden

:Y  Zou ik ook doen  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!