1

Onderwerp: vragen over cupcakes(ben 'n beginner!)

Hallo allemaal,

Ik weet dat ze vast en zeker al gevraagd zijn en ik heb het forum al doorzocht...maar..toch Een aantal vragen om op weg te komen met het bakken van cupcakes.

Ik heb altijd heel simpel de mix van dokter Oetker gebruikt om  cupcakes te maken. Maar dat was voor ik begon met taarten van fondant. Nu wil ik dus ook cupcakes met fondant maken, maar dan moet ik wel eerst fatsoendelijke cupcakes hebben…

Vragen over cupcakes beslag:
Ik zou heel graag een recept willen waarmee ik iets flinkere en luchtigere cupcakes krijg.
Lukt dat goed genoeg met de mix van funcakes??? Of is er een ander makkelijk recept?
Kan ik ze ook maken met gewone cakemix van de honig? Hoeveel moet ik dan in één bakje doseren?

Vragen over cupcakes bakjes en bakblik
Dan wil ik ook vragen welke cupcake bakjes ik het beste kan gebruiken? Ik heb die van dokter Oetker, maar ben er niet zo over te spreken qua stevigheid.
Dan de laatste vraag hierover.zetten jullie de bakjes in een bakblik? Ik krijg namelijk soms vervormde cups(niet mooi rond) en werkt dit dan ook goed?

Vragen over de hoeveelheid in één bakje:
Dan heb ik nog de vraag hoeveel ik in zo een bakje moet doen? De een zegt een ijslepel gebruiken de ander weegt het af. Wat is nu de beste optie. Want ijslepels verschillen van maat.

Als deze vragen beantwoord zijn, dan kan ik in mijn kerstvakantie eens lekker stoeien!

Bedankt alvast!

Pas begonnen en helemaal verslaafd!!

2

Re: vragen over cupcakes(ben 'n beginner!)

40 gram in een bakje

papiertjes in een bakblik en dan vullen

dr Oetker werkt hier heel goed, ook de wilton, en voor het makkelijke gebruik ik ook nog weleens de standaard pakken van dezelfde dokter  ;)

Na het bakken even een broodplank erop en je hebt mooie platte te versieren cakejes.

Bij de recepten links in de balk (staan ook andere ideetjes, oa red velvet............gewoon lekker uitproberen! http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … +Cupcakes/

3

Thnx alvast!

en cakemix...bjvoorbeeld mix voor fijne cake...werkt dat ook? en is hetr dan ook 40 gr in een bakje?

grtz

Pas begonnen en helemaal verslaafd!!

4

Tegen het vervormen van de papiertjes doe ik het volgende: ik zet de papiertjes IN de vorm heel even in een warme oven. Zo 'zakken' ze mooi in de vorm. Daarna vullen en (af)bakken. Geen loslatende papiertjes en ze blijven mooi van vorm.

Ik gebruik voornamelijk House of Marie papiertjes. Niet alléén die, het is maar net wat ik nodig heb/wil en wat in dat opzicht beschikbaar is.

Iris & TT schreef:

Thnx alvast!

en cakemix...bjvoorbeeld mix voor fijne cake...werkt dat ook? en is hetr dan ook 40 gr in een bakje?

grtz

Hier ben ik ook wel benieuwd naar is er iemand die dat gebruikt de gewone cakemix

Ik heb een paar weken geleden fijne cakemix gebruikt en was er hélemaal niet tevreden over. Bij mij rijst het niet goed en de cupcakes zijn niet zo 'stevig'.  :s Ik ben nu weer terug naar mijn eigen oude recept van Zeeuwse bloem, eieren enz. Dat gaat prima :thumb: mooie, grote, platte cupcakes.
Het tweede pak (het was een reclame van een bekend merk) heb ik weggegeven voor een gewone cake.

Ik bak ze overigens op een wat lagere temperatuur, 140 C, en dan 25 minuten. Dan krijg ik geen scheuren. De plank er even op, er weer af en dan af laten koelen.

Veel succes!

Twee keer knippen, nog te kort.

7

Ik snap niet waarom je wel funcakes mix wil gebruiken maar niet die van dr oetker..