1

Onderwerp: biscuit deeg vs sponge cake deeg

Hallo
Misschien een hele domme vraag maar ik kan het antwoord niet vinden. Ik gebruik normaal altijd biscuitdeeg van funcakes maar nu is de jamin in ons dorp gesloten. Er is 1 andere winkel waar ze ook bakspullen verkopen maar geen biscuit deeg. Wel zag ik sponge cake deeg staan. weet iemand of dat hetzelfde is??

2

Re: biscuit deeg vs sponge cake deeg

het is niet hetzelfde. Biscuit is droger dan sponge, maar het is alletwee heel luchtig deeg. Sponge heeft een iets vastere structuur.
Je kan sponge dus gewoon ipv biscuit gebruiken.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Op de zakken biscuitmix van FunCakes staat "Mix voor Biscuit/Mix voor Sponge Cake". Op de zakken mix voor cupcakes staat alleen "Mix voor cupcakes".

Misschien heb je iets aan deze info, heel veel (bak)plezier!

4

bedankt allemaal. Dan ga ik het gewoon met die sponge cakemeel proberen

Het is sowieso allebei geen deeg :)

En wat sponge cake is, dat hangt ervan af waar je vandaan komt. In veel delen van Amerika en Engeland is het meer botercake (Victoria Sponge, Madeira), her en der lijkt het meer genoise (o.a. Italië), en bij ons is het biscuit.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Het is sowieso allebei geen deeg :)

En wat sponge cake is, dat hangt ervan af waar je vandaan komt. In veel delen van Amerika en Engeland is het meer botercake (Victoria Sponge, Madeira), her en der lijkt het meer genoise (o.a. Italië), en bij ons is het biscuit.

ik wist niet dat sponge=biscuit in Nederland :lol:
Hier in België is het toch verschillend.
Als je de gewone recepten (dus geen mixen) erbij neemt van biscuit en sponge cake (er staat een heel goed recept hier in de betreffende rubriek) is er toch een verschil.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen