1

Onderwerp: Beklede taart bewaren

Hallo allemaal ik ben pas begonnen met bakken.
Verslavend en heel veel dat op je afkomt maar oooo ik ben helemaal verkocht.

Ik heb gisteren een taart gebakken vandaag gevuld en afgesmeerd.
Nu is mijn vraag ik wil hem morgen bekleden en de andere dag serveren.
Kan dat???

En hoe kan ik hem dan het best bewaren.
(De vulling is hazelnootcreme en caramelcreme)

gr.Jeanny

2

Re: Beklede taart bewaren

Welkom in het verslavende wereldje van de taarten bakken ;)

Als eerste een tipje, er is onnoemelijk veel informatie te vinden op dit forum en haast elke vraag is al 100 keer gesteld  :D
Bovenaan zie je de knop "zoeken", die geeft een uitgebreide zoekfunctie naar alle mogelijke onderwerpen. Ik kan je alleen maar aanraden om dat zoveel mogelijk te gebruiken, dan vind je heel snel alles wat je weten wil  :Y

Om even op je vraag te antwoorden:
Je kan gerust een afgesmeerde taart even in de koelkast laten staan, nog beter zelfs, want dan wordt de bc of ganache hard genoeg om een strakke taart te kunnen krijgen.
Afhankelijk van je vulling, moet die in de koelkast of mag die buiten de koelkast blijven.
Er is een handig lijstje met vullingen die buiten de koelkast mogen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183
Ik neem nooit het risico en zet mijn taart altijd in de koelkast, in een taartdoos.
Ook een beklede en gedecoreerde taart kan in een taartdoos in de koelkast.
Wel altijd even opletten met sterk-geurende producten die in je koelkast zouden kunnen staan, de taart kan dat nl overnemen en dan heb je plots een bolognaise- of look-taart ofzo  :/

Wat jij beschrijft, is zeker mogelijk... Je taart is dan wel al 4d oud wanneer je die serveert, dus veel langer erna zal je er niet meer van kunnen eten.
Ik weet niet hoe je de hazelnootcrème en caramelcrème gemaakt hebt, maar als er room of rauwe eieren in zitten, steeds de koelkast in.

Je taart zal wat gaan zweten wanneer je ze weer uit de koelkast neemt (met decoratie op), maar na een klein uurtje moet die condens eraf zijn, dus best even van tevoren uit de koelkast halen.

Nou, succes en hopelijk zal ze smaken ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com