1 Laatst bewerkt door SesamstraatHooligan (22-12-2011 14:20)

Onderwerp: Wat ga ik doen?Vulling?

Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje taarten aan het bakken maar ik krijg nog niet de perfecte  combinatie. Nu heb ik de opdracht om voor kerst een taart te maken voor kerst. En hij is voor mijn schoonfamilie dus dan wil je het natuurlijk goed doen.
Nu ben ik gek op aardbeien en heb ik alvast taartvulling gekocht. En de biscuit is ook nog wel te doen. Maar welke vulling moet ik er nog meer bij doen? Want ik wil de taart wel afsmeren met botercreme en ik wil natuurlijk wel dat het allemaal bij elkaar blijft passen. Is het een optie om er slagroom tussen te doen? of is er een makkelijke en lekkere andere manier? En hoe zorg ik dat deze lagen niet in elkaar over gaan? Marsepein en fondant zijn ze allemaal niet zo heel gek op maar ik neem aan dat je dat er ook niet perse op hoeft te doen ivm de botercreme? De versieringen zoals een sneeuwpop maak ik wel van rolfondant.
Oohhh mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen  :o  :o  :o Het zijn wel veel vragen he?

Groetjes en natuurlijke fijne feestdagen  :9  :9  :9  :9
Eva

2

Re: Wat ga ik doen?Vulling?

ik heb er altijd aardbeienjam er in en  Banket bakkersroom van (dr oetker en eventuweel manderijtjes er op uit blik waar geen veltje meer op zit

gr shar

Banket bakkersroom
staat op de verpaking dat je 350 ml water nodig heb en 250 ml slagroom maar om de room wat steveger te maaken doe ik 250 ml water en 250 ml slagroom

3

Ik heb in mijn kersttaart een combi van aardbeienmousse en amandelcreme gebruikt. En de taart was van chocoladebiscuit. Deze combi was zeer lekker! In de botercreme heb ik nesquick gebruikt. Van gelijke delen water en suiker heb ik een stroop gemaakt en hieraan amandelessance toegevoegd. Dit heb ik gebruikt om de biscuit dun mee in te smeren.

Recepten van de aardbeienmousse, amandelcreme en botercreme heb ik van deze site.
Oh ja, het "dijkje" heb ik van bakketbakkersroom gemaakt.

Succes!

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

4

Als je toch geen fondant of marsepein doet dan kun je makkelijk slagroom op de aardbeien vulling doen. Klop deze stevig met klopfix.
Als je botercreme wilt doen is de witte chocoladeganache botercreme een echte aanrader bij aardbei en slagroom.
250 cc slagroom tegen kook aan brengen dan van vuur, 250 gram witte chocolade er in stukjes in laten smelten.
Dan af laten koelen en 250 gram zachte roomboter los kloppen en er de afgekoelde choco-room mengsel bij schenken en 10 minuten op de hoogste stand mixen.
Hierboven op kun je gewoon je fondant sneeuwman ed doen die smelten dan ook niet.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Super bedankt mensen... ze zijn gek op chocolade dus ik ga de witte chocolade botercreme zeker proberen... Maar natuurlijk ook de andere taarten maar ik kan ze niet allemaal tegelijk... me moeder is dus weer super gek op amandelcreme.. :D Het wordt super en heeeeeeel erg bedankt...
FIJNE KERST IEDEREEN!!!!