1

Onderwerp: Is dat een gelukt biscuit?

Dag iedereen!

Ik heb juist de biscuit recept geprobeerd en ik denk dat gelukt is. Nu, moet die zo uitzien?
De bovenkant ziet anders uit, niet zo "glad" en het is een beetje gekrompen. Is dat normaal??

http://www.mijnalbum.be/Foto-4YMYPETD.jpg

2

Re: Is dat een gelukt biscuit?

Bolachinha schreef:

Dag iedereen!

Ik heb juist de biscuit recept geprobeerd en ik denk dat gelukt is. Nu, moet die zo uitzien?
De bovenkant ziet anders uit, niet zo "glad" en het is een beetje gekrompen. Is dat normaal??

http://www.mijnalbum.be/Foto-4YMYPETD.jpg

Nou voor mij ziet hij er prachtig uit hoor, ik krijg die van mij niet zo hoog ben ook maar een beginneling.

3 Laatst bewerkt door Sonj@ (22-12-2011 14:21)

De bovenkant als in hoe hij in de oven staat en boven de bakvorm uitkomt? Waarschijnlijk is hij daarom iets 'teruglopend'.

Bij het afwerken je biscuitje omdraaien zodat het de onderkant wordt en dan afwerken met een mooi randje en je ziet er niks meer van  ;)

*edit* vergeet ik gewoon te zeggen dat ie er verder heel mooi uit ziet  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

ik vind hem super. bij mij word hij ook niet zo hoog en ik krijg er een hele berg op. die van jouw is mooi plat. je hoeft hem alleen nog in plakken te snijden, maar niet meer recht te maken. wat een mazzelaar, whahahahah.

5

Zo, wat een hoog biscuit! Die ziet er zeker goed gelukt uit  :Y

En zoals hierboven gezegd, je kan best het biscuit omdraaien zodat de onderkant de bovenkant wordt, die is strakker omdat die tegen de bodem van de bakvorm zat.
En dat de bovenkant een beetje inkrimpt, is normaal. Dat gebeurt bij het garen en is zelfs een teken dat die goed gaar is.

Top!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

oh! Bedankt voor al de reacties en tips :thumb: , ik dacht dat het inkrimping niet normaal was!