1

Onderwerp: Royal icing vies?

Ik zit net te zoeken op recepten voor royal icing en hoe te gebruiken, want wil koekjes versieren en misschien ook een patroon voor op een taart maken. Maar nou kom ik zo vaak tegen dat men royal icing vies vindt. Is dat zo? En waarom zou dat zijn? Zou het ook zijn wanneer je echt eiwit gebruikt? Als ik MBC maak, vind ik de fase zonder de boter namelijk best wel lekker, maar maak het met zelf gepasteuriseerd vers eiwit. Juist super lekker.
Heb geen zin in een vieze taart...
Wordt het nog viezer wanneer je een druppeltje glycerine toevoegt?

Kun je voor dit recept ook het eiwit eerst zelf pasteuriseren en dan verder opkloppen met poedersuiker?

2

Re: Royal icing vies?

Ik weet niet wie je gelezen hebt, maar ik vind RI helemaaaaaal niet vies! :D J

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ik vind het heel erg zoet maar zeker niet vies!

Groetjes Marleen

smaakt naar suiker, zit verder geen smaak aan.
je kunt er evt wat essence door doen voor een andere smaak.
het is ook niet mijn favoriet, maar de kinderen denker er heel anders over ;-)

5

Op koekjes vind ik het heerlijk. Op een taart minder.

Nou, dus hoop gevende berichten van jullie kant, ben blijkbaar net op wat verkeerde items gestuit. Hoe dan ook; moest hem gisteravond dan ook maar een keer zelf maken.

Eén vers rauw eiwit genomen, opgeklopt met poedersuiker en toen 2 theelepels home-made vanillewodka toegevoegd met een eetlepel ofzo verse citroensap. Nou eigenlijk vond ik het best lekker! Vanochtend was hij opgedroogd tot mooie schuimfiguurtjes en schuimlijntjes.
Het is door al het suiker wel machtig, dus een dikke laag zal niet lekker zijn, maar prima om patronen mee te maken of koekjes mee te versieren! Lekker zelfs. En kan mijn zelfgemaakte vanille-extract daarbij aan iedereen aanraden!

Nu nog uitproberen met gepasteuriseerd eiwit.

je kunt ook eiwitpoeder gebruiken ipv rauw of gepasteuriseerd ei