Onderwerp: taart vullen

hallo mensen,

ik wil graag met oud en nieuw weer een taart maken normaal gebruikte ik botercreme omzeg maar af te werken zodat het fondant erop kon maar wil het nu graag gebruiken voor als vulling hoe ga ik precies te werk.

2

Re: taart vullen

dus je wil de botercreme als vulling?

kies een bc die je lekker vind, bijv de mix van de shop. daar voeg je een smaak/ingredienten naar keuze toe en klaar!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

rorico schreef:

dus je wil de botercreme als vulling?

kies een bc die je lekker vind, bijv de mix van de shop. daar voeg je een smaak/ingredienten naar keuze toe en klaar!

bedankt voor je snelle reactie :)
en als ik bijv een taart bak kan deze dan in de vriezer  en dan later uit de vriezer halen om de taart te decoreren of gaat dan de smaak weg.

4 Laatst bewerkt door rorico (21-12-2011 15:49)

ikzelf hou de stelregel, maximaal 1x invriezen. niet om de smaak, maar om de bacterien die kunnen ontstaan door tempwisselingen.

er zijn ook mensen die het biscuit "kaal" ook eerst invriezen, en zodra hij gevuld is ook de vriezer in doen.

maar zodra de vulling erin zit, max 1x invriezen.

ikzelf doe soms ook wel bakken/vullen/bekleden, vriezer, decoreren, eten. (zoals nu met kerst staan er 4 in de vriezer die allemaal nog ene puzzelplaatje moeten hebben maar voor de rest klaar zijn)

maar liefst doe ik eerst decoratie maken, dan bakken, dan vullen+bekleden+decoreren. dan evt in vriezer indien nodig. voor klanten vries ik alleen in op aanvraag. sommigen willen hem ingevroren hebben. maar de meesten gewoon lekker vers en wat ze over hebben kunnen ze dan zelf nog invriezen. en dat kan niet als hij bij jou al keer ingevroren is geweest.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten