1

Onderwerp: Vraag over koekjes bakken.....

Voor de kerst lijkt het mij wel leuk om wat kerstkoekjes te bakken, ik heb een zak funcakes koekjesmix staan.
Omdat ik ook een taart en andere dingen wil maken voor deze dagen wil ik graag donderdag al wat doen.
Nu wil ik graag weten hoe lang ik de koekjes van te voren kan bakken en waarin ik ze het best kan bewaren.
Afgesloten trommel of juist kartonnen taartdoos?

Als ik ze met een laagje fondant wil bekleden of met royal-icing moet ik ze dan op een andere manier bewaren?
Het lijkt me ook balen als ze zaterdag of zondag allemaal zacht of taai geworden zijn.

Alvast bedankt voor de tips!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: Vraag over koekjes bakken.....

Je kan alle koekjes het beste luchtdicht bewaren en er dan een handjevol rijst bij in doen. Dit neemt het vocht op dat vrij komt van de koekjes/fondant/icing.
Je kan de koekjes dan op een roostertje leggen en dan in een doos, en dan de rijst onderin.
Ikea heeft van die handige opbergdozen met rooster.

Veel plezier met koekjes maken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

ik gebruik gewoon een wekpot met een laagje rijst onderin..

4

Oké rijst is dus een goed idee, daar zal ik aan denken.
Dank jullie wel!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Als je koekjes gaat maken van de koekjes mix dan moet je de helft van de mix vervangen door gewone bloem (staat ook op de zak) of de uitgestoken koekjes laten rusten op een koude plek en dan pas in de warme oven doen. Ik neem zelf 2 delen mix en 1 deel bloem, dan lopen de koekjes niet uit en blijven ze in vorm.

Christine.