1

Onderwerp: Bakspray

Even een paar vraagjes over de bakspray dan dr oetker..
- Voor diegene die deze spray ook gebruiken, bestuiven jullie daarna de vorm ook nog met bloem?
- Weet iemand wat er gebeurt met de spray als hij over datum is?
:think:
Ik bak sinds kort taarten en gebruik deze spray samen met bloem. Soms heb ik dat de randen van mijn taart aan de bovenkant wat naar binnen gaan, zodat ik geen mooi rechte maar bolle randen heb.
Ik weet niet of dit te maken heeft met de spray en bloem of door iets anders.....Iemand en ideeen en/of tips?

Aanhouder wint...

2

Re: Bakspray

dat van de randen kan je voorkomen door overtollig bakspray even met een keukenpapiertje rondom weg te vegen. het blijft dan gewoon keurig vet.

ik gebruik het zonder bloem.
sprayen, dan met papiertje vlug in het rond, even 2 minuutjes laten staan en dan beslag erin. beslag wel in rustig tempo erin zodat er geen grote luchtbellen eronder verstopt raken. en daarna laat ik blik vlak boven aanrecht even neerklappen paar keer. als er veel luchtbelletjes omhoog komen doe ik nog een paar keer, dan weet ik zeker dat het bij de randen weg is.

maar zo heeft iedereen een handigheidje wat voor iemand het beste werkt.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

als je de spray (welk merk dan ook, het werkt bij mij bij zowel de oetker als de zeelandia) vlak VOORdat je gaat mixen erin spuit en het dus 10 minuten in kan trekken, hoef je niets weg te halen of te wrijven en heb je geen last van luchtbellen of dat soort vervelendheden :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik ga het proberen morgen tipsytaartje! scheelt toch weer gedoe met keukenpapiertje

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten