1

Onderwerp: welke slagroom gebruiken jullie altijd?

Welke slagroom gebruiken jullie altijd? Ik vind die op de slagroomtaart van de bakker lekker, maar ik krijg hem niet zo. Ik gebruik zo'n pakje van ah die je op moet kloppen. En die spuit ook niet mooi. Er zitten dan allemaal gaatjes in. Het is nog net geen boter. Dus wie kan me helpen aan een tip voor het maken van lekkere slagroom.

2

Re: welke slagroom gebruiken jullie altijd?

:think: de verse uit de koeling van de AH gebruik ik idd. Spuit alleen nooit op, maar gebruik het voor mousse enz.
Klop je niet te ver door dan, als je bijna boter krijgt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

dat komt omdat er geen stabilisator in de supermarktroom zit

4

:think:  en dus......, want ..... :think: ??

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Dus zakt ie sneller in... en houd ie je lucht minder goed vast

6

Om goede slagroom te kunnen kloppen moet het vetpercentage hoog genoeg zijn. Liefst 35% of hoger.  Alles goed koel zetten, als ik slagroom ga kloppen zet ik het pak slagroom een half uurtje in de diepvries en als ik er aan denk zelfs mijn beslagkom.
eerst slagroom beginnen kloppen vooraleer je er ook maar iets bijdoet. Altijd een ballongarde gebruiken want er moet lucht in komen (daardoor ook de kleine belletjes die je soms in je slagroom hebt). Ik klop een 30 seconden of iets minder op laagste stand en dan op hoogste stand. Als de slagroom begint op te stijven kan je er suiker en zo bijdoen.Er wel bij blijven staan want de grens tussen het moment dat je goede slagroom hebt of boter kan je snel overschrijden.
Als je room met een hoog vetpercentage gebruikt heb je absoluut geen "stijfmakers" nodig. Ik vind trouwens dat die de goede "echte" smaak van slagroom veranderen.
Als ik het merk zeg wat ik altijd koop, ben je er niks mee want het is hier in België te verkrijgen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

etmc schreef:

dat komt omdat er geen stabilisator in de supermarktroom zit

is echt absoluut niet nodig hoor, als je maar goede room koopt. ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8

Beetje net gesmolten boter toevoegen om het vetpercentage te verhogen werkt ook prima. Wordt ie ook lekker stijf van en blijft heel lang in model.

Anders spuitbus 700ml Hollandia slagroom gezoet (is ook 37% vet) maar dat is alleen bij de groothandel zoals Makro of Sligro e.d. verkrijgbaar.
Heb je dus wel een pasje voor nodig.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

9

Liefst Hollandia, geen spuitbus maar zelf kloppen. En dan klop ik alles op een lage stand. Duurt heeeeeel lang maar dan zakt het niet in elkaar.

Als ik geen tijd heb om naar de makro te gaan koop ik Campina. Nooit geen eigen merken meer  :nooo. Zaanse hoeve is helemaal bagger.

10

ik ga het met Campina proberen. Dames bedankt voor de uitleg.