1

Onderwerp: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Zojuist dit recept gemaakt!

Witte chocoladefudge met cranberries en luxe ongezouten noten.

Ingrediënten:
- 350 g witte chocolade
- 1 blikje gecondenseerde gezoete melk (397 g)
- 30 g ongezouten roomboter
- 80 g gedroogde cranberries
- 80 g ongezouten noten.

Bereiden:
Verwarm au bain marie (kan ook zo op een laag vuur in een pan met dikke bodem) de gecondenseerde melk en de roomboter. Voeg dan de chocolade in kleine stukjes toe en laat onder goed roeren de chocolade smelten. Voeg van het vuur de cranberries en de noten toe en meng goed. Giet alles in een vierkant bakblik van 23 cm, dat je bekleed hebt met bakpapier. Laat de fudge minstens 4 uur opstijven in de koelkast ( als je je kan beheersen liever een hele nacht!).Snijd de fudge in stukken en bewaar in de koelkast. Een makkelijk recept en zeer snel te maken


Het is na een recept van : http://carolinebrouwer.blogspot.com/201 … es-en.html

Heb de pistache noten vervangen door luxe noten, hier geen ongezoute gepelde noten te vinden.  :rolleyes:

Zal morgen even een fotootje plaatsen. Is nu aan het opstijven in de koelkast. Lijkt me echt goddelijk!! :P

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

2

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Klinkt goed!
Ik ben benieuwd hoe het smaakt..

Groetjes, Krista

3

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Vanuit het pannetje smaaktje het al heerlijk! :9

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

4

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Dit klinkt (en ziet--> ben even gaan piepen op de blogspot) er werkelijk heerlijk uit! Ideaal voor Kerstavond
Bedankt voor het delen!

5

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Oh Oh Oh, dat ziet er super lekker uit! Bedankt, deze ga ik zeker maken!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

6

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Oh.. het is om je vingers bij op te vreten!

Heb het mengsel gestort in een bakblik van 20-20 cm ( vierkant) eerst bekleed met bakpapier. Kon toen zo het blok er uit tillen.

Heb het blok in 40-50 stukjes gesneden.

Dit is het resultaat!

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387567_153019061468000_100002797222037_148132_345183916_n.jpg

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

7 Laatst bewerkt door nathalie79 (22-12-2011 13:46)

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Had de foto's al gezien maar ze zien er echt heerlijk uit hoor! :9  Denk dat ik binnenkort je recept eens ga proberen!

Groetjes Nathalie :Y

8

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Moet je echt doen.. Is zo lekker!!  :D  Je kan de witte chocolade ook vervangen door melk of puur en minimaal 12 uur in de koelkast.

Leuk dat je ook een account hebt aangemaakt!! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

9

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Ik ga ze NU maken!!!
Bedankt voor het plaatsen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

En? gelukt?

Heb vandaag een variant gemaakt met pure chocolade, noten en gedroogt fruit en een scheut baileys.. Ben benieuwd!!

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

11

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

SUPER! heerlijk was het.

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

lijkt mij lekker :9

13 Laatst bewerkt door Tante Tien (09-01-2012 17:02)

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Ik heb ze gisteren gemaakt en ze zijn werkelijk heerlijk. Ze zijn stevig en zacht tegelijk en smaken naar witte chocolade. Heerlijke textuur op je tong. Knapperig door de pistachenootjes en iets fris van de cranberries.

Ik heb er vandaag al zoveel uit de koelkast gehaald... Ik ga voorlopig even niet op de weegschaal.

Tieneke

Oh: uit de diepvries, bevroren dus, zijn ze nog lekkerder!!!

14

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Tante tien.. Mag ze vanmezelf ook voorlopig niet meer maken. Al heb ik alle ingredienten in huis.  :lol:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

15

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

ze zijn echt heeeeerlijk. helft witte en helft melkchocola is ook erg lekker. lekker romig!
ipv cranberries doe ik er kleingesneden marshmallows of spekjes doorheen, samen met ongezouten cashewnoten!

je blijft snoepen...

16

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

vandaag weer gemaakt. 3 verjaardagen en zondag een high tea :) mooie kadootjes!

met witte chocola en cranberries. ik vind ze zonder de cranberries lekkerder.. door de cranberrie is gelijk de smaak van de chocola verdwenen in je mond wat ik altijd zo zonde vind.

en ook met puur gemaakt met cashewnoten erdoorheen. ook erg lekker. ze zijn een stuk steviger als de witte variant.
wit moet je bijna in de koelkast houden omdat ze anders best slapjes worden.

volgende keer doe ik weer half wit en half melk, die vind ik het lekkerst! met marshmallows erdoor!

17

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Dat klinkt ook goed, met marshmellows en nootjes er door! Ga ik onthouden. :D

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

18

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Oh, wat erg! Ik kom dit recept weer tegen, net nu ik het bijna weer vergeten was. Dit is zo heerlijk. Eens in de kasten kijken of ik alles in huis heb...

Tieneke

19

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Ik heb ze van de week gemaakt van witte chocolade met minimarshmellows en ongezouten cashewnoten, naar het idee van Chantal en ze zijn heerlijk.  :9  :9

Ze zijn alleen wel in de koelkast al behoorlijk zacht. Ik wilde ze eigenlijk met mijn verjaardag op een sweet table plaatsen, maar smelten ze dan niet weg als ze op kamertemperatuur komen?

Iemand hier ervaring mee?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

20

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Ik heb ze gemaakt en  :P
ik had er in stukjes gesneden gedroogde abrikoosjes doorgedaan in plaats van de cranberries en hazelnoten en amandelen gebruikt.

Echt zoooooo lekker

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Klinkt erg lekker, ga ik ook een keer proberen :-) ongezouten (en gepelde) pistachenoten kan ik hier op de markt altijd zonder problemen krijgen trouwens.

groetjes,
Eva

22

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

bij mij smelt het niet! het blijven gewoon mooie blokjes. wel helemaal af laten koelen?
ik maak het altijd 's avonds en snij hem pas 's ochtends of pas als ik hem nodig heb. soms wel een paar dagen later, dan doe ik hem wel in folie.

23

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Ik had hem 's avonds gemaakt en de volgende dag gesneden, dus die was helemaal afgekoeld ;)

Maar ik heb het inmiddels gewoon uitgeprobeerd en een stukje in een schaaltje in de kamer gezet, om te kijken hoe zacht het zou worden en het valt reuze mee. Het blijft keurig in model. Alleen vind ik het wel veel lekkerder direct uit de koelkast, dan op kamertemperatuur....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

24

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Hij staat in de koelkast. Witte chocolade met elite haver. ben benieuwd of t lekker is

25

Re: witte chocolade fudge met cranberries en luxe noten.

Hij staat in de koelkast. Witte chocolade met elite haver. ben benieuwd of t lekker is