1

Onderwerp: Kennen jullie een super recept voor de cakepopmaker zonder mix?

De vraag in de titel spreekt voor zichzelf veronderstel ik?

Tot nu toe heb ik zelf 3 pogingen gedaan:

Het recept uit het boekje; best lekker, maar geen mooie ronde bolletjes. Wel maar heel kort gemixt (omdat dat zo in het boekje stond), misschien was dat het probleem?

Een muffin-mix; prachtige bolletjes, maar ben niet gek op de smaak. Ik werk eigenlijk ook liever zonder mixen.

Een biscuitbeslag met gedeelte bloem vervangen door cacao: prachtig ronde en bruine balletjes, maar ook hier valt de smaak wat tegen.

Dus bij deze mijn vraag: hebben jullie een superrecept? Zo ja; willen jullie het dan met mij delen aub?

Alvast bedankt voor het lezen,
groetjes samantha

2

Re: Kennen jullie een super recept voor de cakepopmaker zonder mix?

Lees even mee, ben ook wel benieuwd

Taart groetjes Ellen

3

Ik heb een recept voor wafeldeeg  :Y  via smulweb. Het is alleen erg veel, dus zul jezelf misschien de hoeveelheden aan moten passen of een paar wafels maken  :P

375 gram boter
400 gram kristalsuiker
1 zakje vanillesuiker
1 kopje melk
5 eieren
500 gram bloem
1 zakje backin
klein scheutje olie

Voorbereiding
Laat de boter op een klein vuur rustig smelten, zonder bruin te laten worden.
Haal de boter van het vuur en voeg suiker en vanillesuiker toe, even goed mixen. Vervolgens een kopje melk toevoegen en daarna de eieren. Na elk ei even goed mixen. Nu kan de bloem met daarbij het zakje backin toegevoegd worden, steeds een beetje en goed blijven mixen. Als alles bij elkaar zit nog een klein scheutje olie toevoegen en het beslag even laten rusten. Het moet een beetje steviger worden, dus tussen de 15 en 30 minuten wachten.

Bereidingswijze
Als het deeg de goede dikte heeft kan het gegoten worden.

4

debbie82 schreef:

Ik heb een recept voor wafeldeeg  :Y  via smulweb. Het is alleen erg veel, dus zul jezelf misschien de hoeveelheden aan moten passen of een paar wafels maken  :P

375 gram boter
400 gram kristalsuiker
1 zakje vanillesuiker
1 kopje melk
5 eieren
500 gram bloem
1 zakje backin
klein scheutje olie

Voorbereiding
Laat de boter op een klein vuur rustig smelten, zonder bruin te laten worden.
Haal de boter van het vuur en voeg suiker en vanillesuiker toe, even goed mixen. Vervolgens een kopje melk toevoegen en daarna de eieren. Na elk ei even goed mixen. Nu kan de bloem met daarbij het zakje backin toegevoegd worden, steeds een beetje en goed blijven mixen. Als alles bij elkaar zit nog een klein scheutje olie toevoegen en het beslag even laten rusten. Het moet een beetje steviger worden, dus tussen de 15 en 30 minuten wachten.

Bereidingswijze
Als het deeg de goede dikte heeft kan het gegoten worden.

Bedankt voor je recept! Ik ga het zeker eens uitproberen. Kun je nog iets specifieker zijn over dat 'kopje melk'; hoeveel ml is dat?

groetjes sam

5

Ik wist het ook niet precies. Beetje op gevoel  gedaan.Maar heb een kopje gebruikt wat normaal vol zit met het zetten van een kopje senseo. Dus iets minder dan een senseo hoeveelheid, ik hoop dat je het snapt.

6

Ik heb ze vandaag voor het eerst gebakken en het Hummingbird Bakery recept voor de chocolade cc's  :9 gebruikt. De eerste waren ook te kleine en niet rond.
De teweede laag was beter. Ik heb de gaatjes echt volgespoten en hem 6 minuten laten bakken. Die werden al veel beter. Zeg maar goed.

Ik denk dat het recept niet uitmaakt, maar je moet zelf even vogelen met de hoeveelheid en hoe lang. En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb hem de eerste 1,5 minuut even vast/dicht gehouden. Ik had het gevoel dat hij anders idd scheef op elkaar kwam te zitten :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

debbie82 schreef:

Ik wist het ook niet precies. Beetje op gevoel  gedaan.Maar heb een kopje gebruikt wat normaal vol zit met het zetten van een kopje senseo. Dus iets minder dan een senseo hoeveelheid, ik hoop dat je het snapt.

Ik snap hem helemaal  ;)

8

Ottolien schreef:

Ik heb ze vandaag voor het eerst gebakken en het Hummingbird Bakery recept voor de chocolade cc's  :9 gebruikt. De eerste waren ook te kleine en niet rond.
De teweede laag was beter. Ik heb de gaatjes echt volgespoten en hem 6 minuten laten bakken. Die werden al veel beter. Zeg maar goed.

Ik denk dat het recept niet uitmaakt, maar je moet zelf even vogelen met de hoeveelheid en hoe lang. En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb hem de eerste 1,5 minuut even vast/dicht gehouden. Ik had het gevoel dat hij anders idd scheef op elkaar kwam te zitten :s

Ik heb toch een andere ervaring. Ik heb ondertussen al verschillende recepten uitgeprobeerd (ook de vanille cupcakes van Rudolph van Veen en een 'gewoon' cake beslag) en sommige recepten werken echt helemaal niet. Ik krijg de balletjes dan gewoon niet gaar, ze blijven maar  'rauw' vanbinnen. (heb ik trouwens ook met het recept uit het boekje zelf). Misschien ligt het wel aan het merk bloem dat je gebruikt?

Tot nu toe heb ik de beste resultaten met een kant en klare muffinmix, maar ik zou heeeeeeeel graag een recept zonder mix gebruiken. Ik ga volgende keer het recept van Debbie eens uitproberen!

Bedankt om mee te denken!
groetjes samantha

9 Laatst bewerkt door debby24 (27-12-2011 22:04)

Een simpel cakebeslag werkt prima!  Op mijn blog kan je het recept vinden. 

Als je 1 eije minder gebruikt dan dat wat er op de blog staat, zijn ze nog net iets steviger ( vaster van structuur)

Groetjes

10

sam schreef:
Ottolien schreef:

Ik heb toch een andere ervaring. Ik heb ondertussen al verschillende recepten uitgeprobeerd (ook de vanille cupcakes van Rudolph van Veen en een 'gewoon' cake beslag) en sommige recepten werken echt helemaal niet. Ik krijg de balletjes dan gewoon niet gaar, ze blijven maar  'rauw' vanbinnen. (heb ik trouwens ook met het recept uit het boekje zelf). Misschien ligt het wel aan het merk bloem dat je gebruikt?

Tot nu toe heb ik de beste resultaten met een kant en klare muffinmix, maar ik zou heeeeeeeel graag een recept zonder mix gebruiken. Ik ga volgende keer het recept van Debbie eens uitproberen!

Bedankt om mee te denken!
groetjes samantha

Ik trek mijn recept ook terug O-) . Om de ballen te maken was het prima, ze zijn gaar en goed gerezen.
Maar ze waren dus te luchtig :s . Er blijft geen stokje aan zitten helaas. Het "brokkelt" als het ware van het stokje af.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Hoi, Ik heb vandaag voor het eerst de popcakemaker geprobeert met het recept uit het boekje en ik ben er achter gekomen dat het recept uit het boekje een donutrecept is terwijl er popcake boven staat beetje raar maar het is echt zo Groetjes

12

Ik gebruik de cup cake mix van funcakes en dat gaat  :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.