1

Onderwerp: aanvraag ijstaart bekleed met marsepein, kan dat????

haihai

Mijn  vriendin gaat eind februari trouwen en wil graag een ijstaart bekleed met marsepein. Nu heb ik al zitten surfen en bij de zoekfunctie gekeken en zi eoveral dat dat niet kan, maar er zijn wel voorbeeldplaatjes te vinden en bij een ijstaartenbakker die wel ijstaarten bekleed met fondant en/of marsepein.
Wie heeft de gouden tip hoe dit moet??
Of kan ik gewoon bekleden en snel in de vriezer en dan ong. 20 minuten voor aansnijden uit vriezer. Houd de marsepein het dan??? Krijg ik dan geen marsepeinfontijn????
Ik hoop dat iemand van jullie het al eens heeft gedaan en me wat wijzer kan maker.
alvast bedankt!!

2

Re: aanvraag ijstaart bekleed met marsepein, kan dat????

geeen idee misschien heel goed googlen of een heeeeeeleeeeeeeeee dikke laag marsepein. Ik hanteer altijd als vuistregel marsepein en fondant ed &ijs/vloeistof gaan niet samen. Maa rwellicht kan je ons met heugelijk nieuws verblijden na een flinke google zoektocht?

It's never to late to become what you might have been

3

Misschien kan je eerst over de ijslaag een laag biscuit of cake doen en daar dan marsepein overheen? Geen idee of dit werkt maar zo komt je marsepein iig niet in aanraking met het ijs.

4

ja het kan hoor! ik werk namelijk samen met de ijswinkel hier in de stad.
Alleen thuis gaat het bijna niet, je moet een snel vriezer hebben anders smelt je taart weg terwijl je bezig bent.

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

5

@taartschuur, doen ze dat dan gelijk over het ijs of eerst een laag ertussen???
groetjes kelly

6

ja, dat kan! Maar ik vind het zoooo vies! MIIIIIEEERRR zoet! fondant is al zoet...maar met ijs...nee..niet mijn ding!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

@kadohke, heb je het al eens gedaan?? En rechtstreeks op het ijs?? En dan gelijk in vriezer en ong. 20 minuten vantevoren uit vriezer???

8

Nee...heb het wel eens gegeten (met fondant dan)! Er zijn speciaalzaken die dit verzorgen, maar als ik het zou moeten maken zou ik het inderdaad zo doen. Uitrollen, ijstaart uit de vriezer en bekleden, snel terug de vriezer in. Waarom probeer je het niet eens met een goedkoop ijstaartje.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

Ik heb het wel zelf gedaan en gaat erg goed ik heb gewoon een bakblik gevuld  in de vriezer gezet daarna op een cakebord gestort en bekleed met marsepein. ging erg goed en ik heb een gewone vriezer

10

fondant gaat trouwens niet dames!!! als er een druppel vocht op komt smelt het weg!!!!!

Marsepein doe ik direct op de taart. maar dan wel de snel vriezer gelijk in dat de marsepein gelijk vast zit. Ik doe niks buiten de grote vriezer om ik sta zelfs met decoreren in de vriezer.
Het is heel gewaagd om zelf thuis te doen zeker als het straks weer wat warmer wordt.

Zit er geen ijssalon in de buurt? Misschien willen hun je wel helpen of mag je het bij hun decoreren?

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

11

deed ik best vaak op mn oude werk... alleen is 20 min echt te lang voor een ijstaart en zeker een in een thuisvriezer, dan zakt ie nl al weg

12 Laatst bewerkt door Annette52 (30-12-2011 11:50)

Ik heb het gedaan met ijstaart en laag biscuit die ik op maat gesneden erop heb gelegd daarop een laagje boter creme met smaak chocolade(mag natuurlijk met elke smaak die je wilt)
En daarover de marsepein.Wel zorgen dat de ijstaart helemaal bedekt is met cake,of biscuit.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes.
P.s nog een tip, ik heb tijdens het bewerken de ijstaart op een taart karton op van die vriezer elementen staan, die ik bedekt met plastic aan elkaar houd. Dan smelt je taart niet zo snel tijdens het bekleden.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

13

allemaal bedankt voor de tips!!
Ik denk dat ik gewoon eens een oeffentaartje ga maken.
krijg nu zoveel verschillende meningen.....

bedankt allemaal, en een fijne jaarwisseling