1 Laatst bewerkt door sandra27 (18-12-2011 14:34)

Onderwerp: glanzende parelrand hoe?

de titel zegt het al hoe maak je nou een glanzende parelrand is dat met pearlspray of edible dust en moet je dan met de edible dust droog aanbrengen of verfen.
En moet je het sprayen nadat je het op de taart hebt aangebracht of daarvoor

Re: glanzende parelrand hoe?

Hoi,

Als je een spray gebruikt kun je het beter van te voren sprayen en dan op de taart aanbrengen, anders krijg je ook spray op je taart.
Je kunt droog dusten, maar ook nat dusten (toevoeging van enkele druppels kleurloze alcohol. Gewoon uitproberen, dan zie je vanzelf wat je zelf het mooiste resultaat vindt.

3

dank je wel voor je reactie ik denk inderdaad dat ik eerst even de spray ga proberen en dan de dust moet even kijken wanneer ik de mold binnenkrijg.

4

ik gebruik zelf spray enkel nog maar om een hele taart mee te doen. voor alleen een parelrand of andere decoraties gebruik ik dust met citroensap en anderen weer icm alcohol. minder kostbaar en meer ruimte voor detail vind ik zelf

It's never to late to become what you might have been

5

hoi farida hoeveel citroensap gebruik je want ik mag zelf geen alcohol gebruiken ivm geloof en welke dust gebruik je voor witte parelrand
ik heb alleen zilver maar gaat dat dan mooi worden of moet ik echt parelmoer dust hebben

6

hai Sandra, hiero hetzelfde, ik maak alleen aan met alcohol op verzoek  :D .
ik doe het een beetje op gevoel eigenlijk voor een witte parelrand kan je witglinsterende gebruiken of spierwit met een beeeeetje geel (eigeel kleur)
ik doe de citroensap in een pipetje en met mijn kwastje meng ik de boel tot het zeg maar een beetje de dikte heeft van de enige echte chocomel? :lol:
volg je me nog? zilver word ttrouwens ook mooi! en als je wat donkerder zilver wil kan je er een beetje bruin of zwart bij doen.

It's never to late to become what you might have been