1

Onderwerp: glycerine in de royal icing

Heb ik alles in huis om koekjes te bakken en te versieren.... lees ik net dat ik ook glycerine nodig heb en arghhhhhh het is zondag :S
Het deeg is al klaar en de icing is gemaakt maar lukt het ook om de koekjes te versieren zonder die druppel glycerine of kan ik dan beter wachten met versieren tot ik het in huis heb?
En waar kan ik dat halen?
Wat een vragen he, maar weet het zelf echt niet en had me zo verheugd om het bakken en versieren vandaag... :(

2

Re: glycerine in de royal icing

Als ik me niet vergis, wordt de glycerine in RI vooral gebruikt als je stringwork e.d. gaat spuiten. Dus zodat de gespoten lijntjes niet breken. Voor het versieren van koekjes zul je het dus niet missen :)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Ik heb al veel ervaring in het versieren van koekjes met Royal Icing en ik voeg nooit glycerine toe.

Welk recept gebruik je om jouw icing te maken ?

Veel succes en plezier.  :)

4

glycerine zorgt ervoor dat icing zacht blijft.. het wordt gebruikt om door de icing te doen als je de taart afmseert/bekleed met icing...

Je moet het dus zeker niet te gebruiken in icing op koekjes want dan zou je icing nooit hard worden..

5

Djw voor jullie snelle antwoorden :)
Wat fijn dat het zonder glycerine moet, dan kan ik me vandaag toch uit gaan leven :P
@ koekebakkevlaaie: Ik heb de funcakemix voor royal icing of weet jij betere?

Regenboog, ik gebruik nooit een mix, dus uit die ervaring kan ik niets aanbevelen, ik gebruik volgend recept :

De hoeveelheden kan je aanpassen want deze zijn om wel 100 koekjes te versieren  :)

1kg SO suiker of banketpoedersuiker
25g eiwitpoeder gemengd met 150 ml water
1 eetlepel citroensap

of

800g à 1kg poedersuiker (SO suiker)
20g eiwitpoeder
120ml water
geen citroensap.

Beide recepten werken uitstekend voor mij.

Veel succes en eh showen hé de resultaten.  ;)

7